Nejlajkovanější vejce (a příspěvek) na Instagramu ve skutečnosti bojuje za psychické zdraví

6. 2. 2019 | Petr Michl
Co se stane vejci, které dostalo na Instagramu 52 milionů lajků? Cítí sakra velký tlak! Jeden z nejpodivuhodnějších social media úkazů posledních let má nakonec bohulibé rozuzlení.

Před několika týdny udělalo toto vejce doslova díru do světa. Samotná představa, že by obyčejné vejce mohlo překonat nejpopulárnější příspěvek  na Instagramu náležící modelce a superstar sociálních médií, Kylie Jenner, přišla lidem neodolatelně lákavá. Vlna škodolibosti dokonce dohnala vejce k 52 milionům lajků. Kylie Jenner to i přes dodatečné výzvy nedotáhla u fotografie (ruky) své dcery po jejím narození na více než 18,7 milionu lajků. 

Co teď ale z toho?

Vejce se na účtu @world_record_egg začalo postupně nakřápávat, aby své sdělení předneslo na video-on-demand platformě Hulu v neděli v době vysílání Super Bowlu. Později se objevilo i na Instagramu, nečekejte ale od něj žádnou fotbalovou tematiku.

Pravým důvodem je  upozornění na vliv sociálních médií na psychické zdraví a jeho důležitost obecně. Ve videu výše je napsán vzkaz:

V poslední době začínám praskat, tlak sociálních médií na mě začíná působit."

Video pak končí odkazem na stránku talkingegg.info, kde najdete do značné míry celosvětový seznam telefonních linek zprostředkovávajících podporu lidem v psychické nouzi. Mezi těmi českými je uvedena Modrá linka a Linka bezpečí.

Kdo za tím vším stojí

V mezičase se ukázalo, kdo je tím géniem, který za celou social media atrakcí stojí. Je jím 29letý kreativec z londýnské agentury  & Partnership, Chris Godfrey. Pomáhali mu pak také kamarádi z oboru C.J. Brown a Alissa Khan-Whelan.

Přestože šlo o zkušené marketéry, žádná pokročilá seedingová kampaň příspěvku s oslovením influencerů na jeho přesdílení se nekonala. Vše se dělo organicky. Vrcholy v lajkování nastávaly mezi 3 a 4 odpoledne, takže Godfrey předpokládá, že hlavní silou byli teenageři, kterým právě skončila škola.

V rozhovoru pro The New York Times prozradil, že šlo hlavně o hec.  Na internetu to ovšem bývá tak, že oči masy uživatelů brzy následují peníze. Godfrey již proto dostal pěknou řádku nabídek na komerční spolupráce. V tuto chvíli je vejce pojmenované Eugene na výplatní pásce platformy Hulu. Povšimněte si, že jde o jméno hodící se pro muže i ženu. Vejce nemá být ona či on ani nemá nic konkrétního představovat. Je to jen vejce, které se tím pádem může spojit de facto s čímkoliv.  Do budoucna lze prý ale čekat od nejpopulárnějšího vejce světa spíše další bohulibé spolupráce.

Tip redakce:

Věc, co udělala poprask v sociálních médiích, a pak dostala přílepek dobrého skutku. Něco takového známe i z české reality a to v mnohem kontroverznějším provedení. Před dvěma lety měla Kazmova ONE MAN SHOW trollující pořád FTV Prima Prostřeno být ve skutečnosti prostředkem pro medializaci Tourettova syndromu. Z pohledu zájmu médií to rozhodně vyšlo, i proto pak celý pořad obdržel ADC Creative Award


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: