Nejlépe vnímané značky roku 2014: Samsung předstihl Apple

20. 1. 2015 | Petr Michl

I e-commerce firma může mít skvělou pověst. Ukazuje to tzv. BrandIndex výzkumné firmy YouGov, který každoročně zkoumá nejlépe hodnocené firmy v USA. Pro rok 2014 je na vrcholu gigant internetového obchodu, Amazon.

Amazon byl na prvním místě i v roce 2013, kdy z něj sesadil Ford. Ten nyní dokonce spadl až na devátou pozici.

To, že lidé žijí stále více na internetu, dokazuje  druhá pozice patřící YouTube i třetí pozice, na které dlí online služba streamující primárně filmy a seriály, Netflix.  


Samsung si ve svých reklamách pravidelně utahuje z Applu i z jeho uživatelů. Evidentně se to začná vyplácet.

Zajímavé je také to, že před technologický love brand Apple se dostal na čtvrté pozici jeho hlavní konkurent,  Samsung. Nutno dodat, že pozitivní vnímání nemusí nutně znamenat příslib prodejních úspěchů beze strachu z konkurence. Samsung se tento rok dostal s nástupem dalších asijských firem nabízejících telefony prémiových parametrů do problémů. 

10 nejlépe vnímaných značek roku 2014


1.         Amazon

2.         YouTube

3.         Netflix

4.         Subway

5.         Samsung

6.         Apple

7.         Google

8.         Lowe’s

9.         Ford

10.       Cheerios


Žebříček BrandIndex není žádnou jednorázovou anketou. Jde o kontinuální průzkum, který se ptá na značky s dotazem: Pokud jste o této značce slyšeli v posledních dvou týdnech - skrze reklamu, zprávy či "word of mouth"- bylo to pozitivní či negativní?" Díky tomu se jedná o žebříček, který s velkou mírou přesnosti zachycuje vnímání značek napříč celým kalendářním rokem.  

Zdroj: BrandIndex

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: