Nemocné děti ze SickKids upozorňují na své strasti za doprovodu písně Hurt od Nine Inch Nails

14. 10. 2019 | Milada Zemanová
Boje, které svádí nemocné děti, bývají často pro veřejnost neviditelné. A přitom bez její podpory se tyto děti a nemocnice, která o ně pečuje, neobejdou.

Kanadská nadace SickKids, která podporuje dětskou nemocnici v Torontu (The Hospital for Sick Children), dlouhodobě upozorňuje na obtíže, se kterými se tyto děti a jejich rodiny potýkají. A také na jejich hrdinství, které projevují v boji s nemocemi.

V nejnovější kampani s názvem This is why (Kvůli tomuto, pozn. redakce) berou diváka do zákulisí nemocnice a ukazují mu různé metody léčby, uzdravení i velmi dojemné momenty a těžce vybojovaná vítězství, která se v nemocnici odehrávají každou minutu. Na emotivní kampani spolupracovala agentura Cossette a vy ji můžete zhlédnout ve videu níže.

Kampaň se snaží poukázat na činnosti, které lidem zůstávají skryty, pokud nemají nemocné dítě, a současně chce získat finanční podporu. Craig McIntosh, výkonný kreativní ředitel agentury Cossette, k celé kampani uvedl:

„Naším cílem bylo poukázat na to, co se odehrává za zavřenými dveřmi nemocnice. Tyto situace se odehrávají každou minutu každého dne, ale lidé to mnohdy nevidí. Tento projekt se průběžně vyvíjel podle toho, koho jsme potkali na chodbě nemocnice a jeho příběhu. Chtěli jsme věrně vyobrazit děti, které jsme natáčeli.”

Jestli vás zarazila pochmurná atmosféra samotného prostředí, tak kampaň úspěšně splnila jeden ze svých hlavních účelů. Budova zobrazené nem ocnice je totiž přes 70 let stará a nesplňuje standardy moderních zdravotnických zařízení, a hospitalizované děti se tak často musí mačkat v přeplněných místnostech. A právě z tohoto důvodu se nadace SickKids snaží vybrat 1,3 miliardy dolarů na stavbu nové nemocnice. Podle oficiálního webu vybrali již 917 milionů, ale stále jim velká část financí chybí.

Za zmínku také stojí, že se v klipu objevilo přes 40 rodin pacientů ze zmíněné nemocnice a také 25 členů personálu.

Pokud jsou vám slova doprovodné písně povědomá, tak jste v nich určitě rozpoznali píseň Hurt. Tu původně složil Trent Reznor z kapely Nine Inch Nails a je silně spojena s jeho heroinovou závislostí, ale známější je její cover verze od Johnny Cashe vydaná krátce před jeho smrtí. V podání legendy country vypovídá o útrapách starého muže, který reflektuje svůj život a připomíná, že každý koho znal a všechno, co věděl, na konci stejně zmizí. V dětském podání a nemocničním kontextu je tato píseň snad ještě emotivnější.

Kampaň This is why patří do řady kampaní SickKids Vs a možná jste některý z jejich počinů již zaznamenali. Před pár lety například SickKids připomínala, že nemocné děti nepotřebují lítost. Jsou to bojovníci, kteří si zaslouží náš obdiv a podporu.

Naléhavost, se kterou SickKids vytváří tyto kampaně mimo jiné vedla i k řadě marketingových ocenění. V roce 2017 si například odnesla 8 lvů na Cannes Lions.

Zdroje: Adweek, SickKids

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.