Nenadělujte skládce, varuje 3D billboard naplněný nechtěnými dárky

20. 12. 2023 | Petr Michl
I billboard ve tvaru šuplíku na ponožky najdete v nápadité outdoor kampani online tržiště Not on the High Street, která brojí proti zbytečným dárkům. Inspirujte se také výzkumem odhalujícím ty nejčastěji nechtěné dárky.

 Víte čeho je leden plný? Nejenom předsevzetí do nového roku, co začíná ničit stará rutina. Také dárků z Vánoc, na které si ani nevzpomenete. Britský online marketplace Not on the High Street (NOTHS) vytvořil letos nápaditou outdoor kampaň, která bojuje proti zbytečným dárkům.

Dle značky jde o reálný problém. Její průzkum odhalil, že v roce 2023 byly ve Velké Británii vyhozeny více než tři miliony dárků. Mezi podarované nechtěným dárkem patřilo 80 % Britů.

Připomínají to tři speciální 3D billboardy, které se se nachází v Londýně u obchodního centra Westfield, na Vinegar Yard a v Manchesteru na Salford Chapel Street. Každý z nich vyzývá spotřebitele k tomu, aby před nákupem dárků přemýšleli nad tím, jestli právě jejich dary neskončí také někde na kupě za městem vedle použitých plínek a jednorázových ubrousků. 

První s názvem „Don’t Gift Landfill(v překladu „Nenaděluj skládce“) je obřím boxem s plexisklem, za kterým mohou kolemjdoucí vidět všechny typy nechtěných vánočních dárků. Mezi ty nejčastější patří různé kusy drobného nábytku nebo dekorací.

 

Další billboard „Don’t Gift Boring“ (v překladu „Nenaděluj nudně”) má tvar šuplíku a poukazuje na to, že ne pro každého jsou ponožky ideálním vánočním dárkem. Možná si říkáte, že takto praktický dárek vždy najde uplatnění, ale neplatí to plošně. Dle NOTHS si v loňském roce v Británii nikdo na nohy nenavlékl přes čtyři miliony nově darovaných ponožek.

 

Další 3D billboard „Don’t Gift Big Biz“ (v překladu „Nenaděl velký byznys”) je plný velkých kartonových krabic symbolizující velké značky a řetězce. Tento apel je v srdci podnikání Not on the Hight Street, společnosti, která nabízí online přístup k nákupu výrobků 5 tisíců malých podniků a značek. K tomu jim poskytuje profily tohoto typu a bere odpovědnost za platbu a doručení zboží.

 

Kampaň byla vytvořena s pomocí kreativní agentury Uncommon London a výzkumné agentury Hearts & Science, za realizací billboardů pak stojí společnosti Grand Visual a Talon. A mimochodem obsah billboardu „Don’t Gift Landfill“ by neměl plně skončit na skládce, ale produkty by si měla probrat charitativní organizace Crisis zaměřující se na pomoc lidem bez domova.

CEO NOTHS, Leanne Rothwell, ke kampani uvedla:

 „Víme, že výdaje budou letos kvůli krizi životních nákladů nižší, a proto chceme zajistit, abyste v případě, že budete chtít ve svátečním období nakupovat dárky, neplýtvali penězi a nepřidávali světu další odpad.

Proto jsme spustili tyto odvážné venkovní reklamy, abychom upozornili na problémy, které má špatné obdarovávání na naši planetu, a doufáme, že náš průvodce (Don’t Gift Guide) pomůže zákazníkům najít ideální věc pro toho, komu nakupují."

 

Zmíněného průvodce můžete najít zde. Vybíráme z ní přehled nejčastěji darovaných dárků, u kterých se lidé netrefují. Víte, že z darovaných ponožek zůstává víc než polovina nikdy nepoužita? Různé sprchové gely, šampony pak bývají darované nechtěně obdarovaným znovu někomu jinému v 36 % případů.  


Zdroj: Don’t Gift Guide

 

Pro rychlé varování bez nutného prokliku nabízíme ještě plný přehled TOP 10 nechtěných dárků dle průzkumu NOTHS:

    • Ponožky (21,4 %)

    • Oblečení (18,9 %)

    • Produkty do koupelny a sprchy (15 %)

    • Dárkové sady pro krásu (12,1 %)

    • Hrnky (11 %)

    • Svíčky (10,3 %)

    • Čokoláda / cukrovinky (9,2 %)

    • Alkohol (8,3 %)

    • Bytové doplňky (8,3 %)

    • Praktické předměty pro domácnost (7,5 %)


Ano, vypadá to na spoustu těch zaručených tipů" na dárek, když nad nimi nechcete přemýšlet z perspektivy obdarovaného. A tak není divu, že to často nevyjde. Mimochodem vždy je variantou nadělit dobrý pocit skrze dar charitativní organizaci, a skvěle na to funguje Skutečný dárek od organizace Člověk v tísni.

Zdroje: Retail Times, Marketing Beat, Not on the High Street


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: