Pšt! Uber nabízí prémiovým klientům možnost ztišit řidiče

16. 5. 2019 | Aneta Birnerová
V úterý 14. května největší světová sdílená taxislužba Uber aktivovala (na mnohé žádosti svých zákazníků) možnost informovat řidiče, že nechcete být během jízdy účastníky konverzace.

Zdroj: Why_kei, unsplash.com

Poznávací značka principů sdílené ekonomiky, společnost Uber přichází s nabídkou nových prémiových služeb, jimž kraluje funkce Quiet mode (tichý režim).

Nová funkcionalita se objeví v menu aplikace při objednávání jízdy. Uživatel si může vybrat z možností Happy to chat (rád/a si pokecám)No preference (bez preference), nebo právě Quiet mode (ticho, prosím). Tato funkcionalita odpovídá na mnohé stížnosti zákazníků, kteří chtěli během jízdy zažít chvilku klidu. Možná, že tak v budoucnu Uber bude učit své řidiče i oplývat vybraným humorem, pokud si lidé budou chtít naopak povídat. Společnost na svých stránkách totiž službu propaguje právě s ohledem na konkrétní požadavky uživatelů:

„Pokud potřebujete odpovědět na zprávy nebo máte chuť si zchrupnout, přizpůsobte svoji cestu těmto požadavkům jedním dotykem. Pokud máte náladu si povídat - nabízíme i tuto možnost.“

Tato funkce se zatím objeví pouze uživatelům ve Spojených státech, kteří si zvolí luxusnější jízdu Uber Black nebo Uber Black SUV, kdy své klienty řidiči dokonce vyzvedávají v obleku. Nové funkce komentuje Uber následovně.

Klienti Uber Black a Uber SUV nám říkají, že požadují vysoce kvalitní služby a prémiový komfort. Vylepšujeme naše funkce, abychom jim to splnili.

Mezi další nové služby patří další nezbytné vlastnosti každého exkluzivního přepravce, které systém sdílené dopravy zpočátku obětoval mimo jiné pro dosažení co nejnižší ceny jízdy a nyní je vrací zpět v podobě uživatelsky diferencovaných balíčků.

  • Pomoc se zavazadlem: Dejte řidiči najevo, že chcete, aby vystoupil z auta a pomohl vám.
  • Kontrola teploty: Nastavte teplotu, ještě než nastoupíte do auta. Řidič se přizpůsobí, v nejhorším si sundá svetr.
  • Prodloužení nástupu: Pokud očekáváte, že se zpozdíte, řidič na vás počká až 15 minut.
  • Prémiová telefonická podpora

Dalšími samozřejmostmi jsou profesionální řidiči a záruka kvalitního vozu A podle společnosti Uber tímto jeho inovační jízda za uživatelským luxusem rozhodně nekončí.

Sdílený obr na kolech

Uber je aktuálně největší taxislužbou z oboru sdílené ekonomiky. Jeho celková hodnota dosahuje 70 miliard dolarů a jeho služby jsou dostupné v 65 zemích světa. Jeho největší konkurent, společnost Lyft, dosahuje odhadované hodnoty kolem jedné miliardy dolarů. Denně celkem 3 miliony řidičů Uberu vykonají 14 milionů jízd pro jeho 72 milionů uživatelů.

Statistic: Monthly number of Uber's active users worldwide from 2016 to 2019 (in millions) | Statista

Společnost Uber byla založena v roce 2009 v San Fanciscu. Do Prahy se dostala v roce 2014 a způsobila průvan v osobní přepravě, přestože její konkurent, estonská společnost Bolt (dříve Taxify), působí v Praze již od roku 2013. Třetím největším hráčem na poli sdílené motorové jízdy v České republice je česká společnost Liftago.

Na jednu stranu vám může připadat do jisté míry až podvratné, že Uber investuje nejvíce energie zejména do luxusních služeb, když mottem sdílené dopravy bylo zprostředkovat komfortní jízdu taxíkem i běžným uživatelům. Na druhou stranu značné procento lidí se obrací na tuto společnost se záměrem navýšit své cestovní pohodlí oproti užití například hromadné dopravy.

Zdroj: fastcompany.compeople.com, muchneeded.com, statista.com

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.