Nová funkce Adobe Firefly umožňuje využívat AI konzistentně (nejen) při brandové komunikaci

2. 4. 2024 | Petr Michl
Přenos kompozice z jednoho obrázku na další generovaný AI, používání log a logotypů napříč obrázky s možností vyplnit je barvami a motivy ve stylu referenčních snímků. I to dovoluje nová funkce v Adobe Firefly pojmenovaná Structure Reference.

 

Jednou z největších bolestí vizuální generativní umělé inteligence je práce s textem. Není na to ideální Midjourney ani další nástroje. Dokonce i DALL-E, kterému můžete domlouvat v rámci ChatGPT, reaguje jen s mizernou úspěšností na opravná zadání typu: „ponech obrázek, ale v textu máš chybu, oprav to na XY…“

Nástroj od výrobce Photoshopu, Adobe, přichází na AI scénu opět s jistým zpožděním, ale — stejně jako v případě funkce „Generative Fill“ — jde o něco skutečně praktického, co najde velké uplatnění v komerčním použití. S novou funkcí Structure Reference je tvoření obrázků předvídatelnější a konzistentnější. Jde s ní zadat AI, aby použila strukturu existujícího obrázku na další výtvory. Strukturu lze přitom využít na několik způsobů.

Lze z referenčního obrázku „vydestilovat“ šablonu struktury a generovat varianty obrázků se stejnou základní kompozicí. Níže je ukázka, kterou ukázala společnost Adobe na výročním summitu Adobe, kde byl nástroj představen (pro větší detail si GIF rozklikněte, pozn. red.).

Jiný příklad ukázal, jak lze z dětské kresby vytvořit výrazný neonově zbarvený obrázek při respektování formy originálu. U obrázky lze přitom upravit míru fotorealističnosti.

Možná ještě zajímavější je příklad, kdy jako „Structure Reference “ funguje logotyp a ten můžete vyplnit esencí z jiných obrázků, nebo odlišně obarvené logo zasadit do jiné „foto scény“. Použití pro branding například v sociálních médiích se přímo nabízí.

 

Nástroj lze použít ke kolorování liniových kreseb obecně, stejně jako k barvení černobílých obrázků.  Ukázka níže pak ilustruje, jak klíčové prvky z jednoho obrázku mohou být zachovány i při generování dalších verzí. Jako zajímavé to shledají jistě nejen prodejci nábytku.   

„Odstranili jsme proces (plný) pokusů a omylů, kdy jste museli psát dokonalé prompty, abyste získali výstup, který odpovídá vašim představám," uvedla společnost Adobe v článku o tomto nástroji. Funkci Structure Reference lze také kombinovat s existující funkcí Style Reference, aby bylo možné zachovat konzistenci struktury i stylu zároveň, a získat tak větší tvůrčí kontrolu.

Je třeba podotknout, že nedlouho má „Style Reference“ držící vizuální konzistenci napříč obrázky i Midjourney. V tomto případě je ale komerční použitelnost nejen pro marketéry větší. Navíc je dostupná i u bezplatných účtů Adobe Firefly. 

Štítky dokumentu: AI Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: