Novinky pro Instagram z F8: nakupování od influencerů, snazší podpora neziskovek i nové filtry

2. 5. 2019 | Milada Zemanová
Možnost prodeje již nebude k dispozici pouze značkám, ale budou ji moci využívat i celebrity, influenceři, sportovci, apod. Další z testovaných novinek je darování peněz na libovolnou neziskovou organizaci.

Instagram v rámci facebookové konference F8 představil řadu nástrojů a změn, které tuto platformu mají zatraktivnit pro influencery, tvůrce a vlastníky online podniků. Vybraní influenceři budou moci prodávat produkty, uživatelé se dočkají vylepšených funkcí fotoaparátu a ve změnách se myslí i na neziskové organizace.

Snazší nakupování

Nakupování přes Instagram je stále oblíbenější a nyní se možnosti tohoto nástroje ještě rozšíří. Uživatelé totiž budou moci nakupovat přímo od influencerů. V rámci zmíněné konference F8 Instagram představil program Shopping for creators (Nakupování pro tvůrce, pozn. redakce). Jde o obdobu nákupů, které jsou aktuálně dostupné značkám. Nově je však budou moci využívat influenceři a celebrity. Uživatelé si tak budou moci koupit například bundu od Kim Kardashian, kterou na sobě měla ve svém posledním publikovaném postu.

Stejně jako u varianty pro značky, i v tomto případě bude v příspěvku zobrazený nákupní štítek. Na něm bude vyobrazena cena produktu a současně přes něj bude možné provést samotný nákup. Tyto štítky budou dostupné ve fotografiích, videích, i ve Stories. Prozatím je bude mít k dispozici pouze vybraná skupina influencerů. Konkrétně se má jednat o 55 celebrit, mezi nimiž jsou například modelka Kylie Jenner, topmodelka Gigi Hadid, blogerka Camila Coelho, televizní osobnost a podnikatelka Kim Kardashian West, a transgender makeup umělkyně Nikita Dragun. Jedná se prozatím o beta testovací program, který právě běží v USA. Uvidíme, zda se rozšíří i do dalších zemí.

Blogerka Camila Coelho je jedna z největších světových beauty a fashion influencerek. K tomuto nástroji vyjádřila následovně:

„Obsah, který sdílím na Instagramu je oknem do světa, který mě inspiruje, zejména pokud se jedná o můj osobní styl. Neustále publikuji fotky a videa své oblíbené módy, protože chci sdílet to, co miluji, se svou komunitou. Moji followeři se vždy ptají v komentářích a soukromých zprávách, jaké značky mám na sobě nebo kde si mohou určité produkty zakoupit. Možnost nakupování umožní předat mým fanouškům informace mnohem snáze a to pomocí jediného kliknutí. Dny screenshotů, jejich ukládání a lovu produktů jsou pryč!”

Instagram uvedl, že si nebere provizi z prodejů, nicméně vyžaduje, aby tvůrci používali službu Instagram Checkout beta. A právě ta zahrnuje prodejní poplatek, který společnost testuje.

Zmíněná změna dává influencerům další možnost výdělku a Instagram doufá, že tak zvýší svou atraktivitu.

Redesign fotoaparátu pro snazší tvorbu Stories

Další z představených změn je přepracovaný fotoaparát, kterou Instagram pojmenoval jako Create Mode (Tvůrčí mód pozn. redakce). Ten usnadní tvorbu příspěvků tzv. od nuly. Nebude nutné nahrát existující fotografii nebo video. Což bude jistě atraktivní změna pro nadšené fanoušky Stories.

Aktualizovaný nástroj je vybaven kolečkem s volitelnými režimy a efekty, spolu s příslušnými sekcemi pro živé vysílání a novým režimem Vytvořit. Dle Instagramu je tento update navržen tak, aby umožnil jednodušší přidávání efektů a interaktivních samolepek do obsahu. Zmíněný nástroj by měl být brzy dostupný po celém světě.

Podpořte neziskové organizace

Instagram dále představil nálepku Donate (daruj), která v rámci Stories umožní vybrat peníze na zvolený neziskový projekt. A dle prozatimního vyjádření by na daný projekt mělo jít celých 100 % získaných prostředků. Tato funkce bude prozatím dostupná jen v USA, ale dle vyjádření Facebooku, se pracuje na rozšíření i do dalších zemí.

Zdroje: AdAge, TechCrunch, The Verge, Facebook, Instagram

Kam dál?

Instagram také testuje schování lajků v osobním feedu. Tím by se měli uživatelé soustředit na obsah, který sdílí a ne na počet lajků, které následně získá. Zmíněná funkce je dle vyjádření na F8 zatím testována v Kanadě. Pokud se osvědčí, můžeme se jí dočkat i v dalších zemích.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: