Nový analytický nástroj YouTube usnadní umělcům plánování turné

8. 6. 2015 | Dan Škvařil
YouTube jde naproti hudebníkům. S novou funkcí Music Insights mohou zjistit, v kterých městech ve světě mají nejsilnější fanouškovskou základnu.


Muzikanti již dlouhou dobu používají sociální sítě jako svůj marketingový nástroj. Ne, že by díky nim všichni vydělávali velké peníze, znamenají však pro ně užitečný komunikační a propagační prostředek. Sociální sítě nabízí také mnoho šikovných analytických nástrojů. Nedávno mezi ně přibyla užitečná funkce, kterou umělcům nabízí YouTube. Jedná se o službu Music Insights, která hudebníkům ukazuje, ve kterých místech světa jsou nejpopulárnější nebo které skladby patří mezi nejpopulárnější.


„Máme obrovské publikum po celém světě a rádi bychom umělcům pomohli pochopit, jak je jejich muzika přijímána mezi jejich posluchači,“ uvedl David King, produktový manažer nové služby, pro Techrunch.

Informace, které nová funkce YouTube poskytuje, mohou být pro muzikanty praktické v mnoha směrech. Data o zemích, či městech, kde existují největší fanouškovské základny, například hudebníkům poradí, kam se vydat na další turné. V těchto místech také bude snadnější a výhodnější domluvit se s lokálními rádii, aby vysílali jejich písně nebo s nimi třeba uspořádali rozhovor.

Dalším novým vhledem jsou údaje o nejsledovanějších skladbách. To může pomoci nejen samotným autorům skladeb, ale také například filmovým tvůrcům, kteří hledají největší hity do svého soundtracku.

Poslední funkcí Music Insights je počet agregovaných zhlédnutí. Umělci tak uvidí počet diváků také u fanouškovských videí, která používají jejich hudbu v pozadí. Obzvláště pro začínající hvězdy to může být další argument pro vyjednávání s hudebním vydavatelstvím.

Podobných nástrojů na sociálních sítích lze najít více (například Spotify For Artists). Na rozdíl od YouTube, který má miliardu diváků, však poskytují přístup pouze k pár desítkám miliónů lidí. Data z Music Insights navíc bude možné dále propojit s jinými analytickými nástroji, což mnozí hudební manažeři jistě ocení.

Služba se zatím týká nejpopulárnějších 10 000 umělců, další se však budou postupně objevovat.

Kam dál?

Jeden z mála způsobů, který mohou muzikanti YouTube použít k vydělávání peněz, je product placement. Přečtěte si o tom, jak největší popové hvězdy využívají tento nástroj.

Zdroje: Techrunch, YouTube Creator Blog

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.