Obchodní řetězec Intermarché bojuje proti zbytečnému vyhazování potravin. Začal prodávat „ošklivé" ovoce a zeleninu

28. 7. 2014 | Petr Michl

Množství vyhozeného jídla na světě je odhadováno OSN na 222 milionů tun ročně. Lidé v EU k tomu přispívají 89 miliony tun, téměř polovina potravin je vyhozena. To se samozřejmě zdá více než nemístné, když existuje tolik zemí, kde lidé trpí nedostatkem potravin a podvýživou. Jídlo vyhazujeme, protože jsme ho nakoupili moc a prošlo jeho datum trvanlivosti, ale i z jiných důvodů. Do obchodů se nedostane například ovoce a zelenina, které jsou v pořádku, akorát nesplňují estetická kritéria. Přesně tento sortiment ale nyní začali doplňkově prodávat ve francouzském obchodním řetězci s potravinami Intermarché, o 30 % levněji než ten esteticky standardní.



Jablko ve tvaru prapodivné postavičky, brambora připomínající hlodavce s ušima, mrkev s dvěma nohama, zdeformovaný lilek - to vše si nyní mohou lidé pořídit. Obchod tím samozřejmě oslovuje společensky a environmentálně odpovědné lidi, kteří si s nestandardně vypadajícím ovocem a zeleninou pořizují zároveň také pocit, že alespoň trochu přispívají k tomu, aby se na naší planetě žilo lépe.

S uvedením nového zboží byly uspořádány ochutnávky džusů a polévek z „hanebného" ovoce a zeleniny jako důkaz, že jim skutečně nic není. Zabralo to, první dny šlo zahlásit: „Vyprodáno!" V průměru se na obchod prodalo přes 1,2 tuny tohoto zboží a počet návštěvníků se zvýšil o 24 %.

Mimo dosažení obchodních cílů a snížení množství zbytečného odpadu se to Intermarché vyplatilo i z pohledu publicity. Mediální výstupy informující o této akci oslovily 13 milionů lidí a obecně byl náhled na krok Intermarché více než pozitivní. I díky tomu mnoho lidí nevnímalo kupování levnějších „ošklivých" potravin jako volbu sociálně slabých, ale spíše jako rozhodnutí sociálně odpovědných.

Tip redakce: Zabránit nesmyslnému mrhání jídlem jde i jinak než nalezením způsobu, jak ho prodat. V některém případech se to už skutečně nepodaří. Britský retailový řetězec Sainsbury's na to šel proto jinak. Postavil supermarket, kde veškerou energii bere z biomasy z vlastních odpadních potravin, které by jinak skončily na skládce. Přečtěte si o to více v článku

Sainsbury's má první supermarket, který získává veškerou elektřinu z vlastního odpadu.


Zdroj: Waste Mangement World, FAO

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.