Oděvní značka Pangaia obarvila novou kolekci vlastním textilním odpadem

7. 9. 2022 | Kristýna Vozková
Pastelová - vytvořená z textilního odpadu - je nová černá. Módní značka Pangaia vytvořila ekologické barvivo z vlastního odpadu a využila jej při tvorbě nové kolekce volnočasové módy.

Eco-friendly oděvní značka Pangaia přichází s novou kolekcí volnočasového oblečení v pastelových barvách. Na tom by nebylo nic zvláštního. Pastelové tóny jsou trendem letošního léta. K vytvoření této zelené, nebesky modré nebo broskvové ale společnost nevyužila tradiční chemická barviva, ale textilní odpad z vlastních továren.

Barevnou paletu pro ni vytvořila italská textilní chemická společnost Officina+39, která díky své patentované metodě Recycrom přetvořila textilní vlákna na jemný pigmentovaný prášek využitelný jako ekologické barvivo, které je možné nastříkat, natřít nebo natisknout na libovolný textilní materiál. Má také některé výhody oproti typickému barvivu. Je netoxické, při procesu barvení spotřebuje méně vody a je možné jej z vody snadno odfiltrovat a zabránit tak znečištění řek a jezer. Kolekce Re-Color Capsule je tak dalším krokem značky k udržitelnosti.

„Zavázali jsme se, že celý náš proces bude cirkulární,“ uvedla na adresu nové oděvní řady Amanda Parkes zastávající ve společnosti Pangaia pozici chief innovation officer. Jednou z největších výzev módního průmyslu je právě obrovské množství odpadu, které vytváří. Značka Pangaia se již od svého založení snaží svou ekologickou stopu co nejvíce zmenšit a využívá pro tvorbu oděvů co nejvíce recyklovaného materiálu. V předchozích letech představila například kolekce vyrobené z potravinového odpadu nebo barvené pigmentem vytvořeným mikroby. I přesto, že má technologie Recycrom svá omezení - je například složité vytvořit tmavé odstíny – Pangaia chce jejím využitím demonstrovat, že je možné využít vlastní odpad k tvorbě něčeho nového a navíc šetrného k planetě.  „Chceme být inspirací pro ostatní značky. Ukázat jim, že pokud chtějí být v rámci celého dodavatelského řetězce odpovědní za svou stopu, začnou využívat podobných technologií,“ dodala Parkes.

Kolekce je dostupná online od 4. srpna  a obsahuje trička, šortky, mikiny a tepláky v barevných variantách nebesky modrá, aloe zelená, broskvová, korálově růžová a banánově žlutá.

 

 

Zdroje: Pangaia, Fast Company, Future VVorld

 

 

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: