PayPal získal 15 velkých řetězců pro svůj systém plateb v kamenných obchodech.

29. 5. 2012 | Petr Michl
PayPal míří agresivně i do offline světa. Uzavřel dohodu, která mu zaručí přítomnost ve významných řetězcích v USA.

PayPal se již nějakou dobu snaží zanechat stopu i v offline světě s možností plateb přes mobilní telefon či speciální kartu. V lednu jsme informovali o úspěšném testování k tomu uzpůsobených platebních terminálů v USA v hobby řetězcích Home Depot. Nyní PayPal oznámil, že uzavřel dohodu o jejich instalacích v obchodech dalších 15 velkých retailových řetězců, mezi nimi najdete značky jako Abercrombie & Fitch, Advance Auto Parts, Aeropostale, American Eagle Outfitters, Guitar Center, Jamba Juice, Jos. A. Bank Clothiers, Nine West, Office Depot, Rooms To Go či Tiger Direct.

Daný systém umožňuje lidem v kamenném obchodě nakupovat přes jejich PayPal účet – buď skrze mobilní telefon se zadáním svého PIN kódu nebo s pomocí speciálních PayPal kreditních karet, kterými se projede skrze platební zařízení. PayPal chce tímto způsobem platby konkurovat společnostem jako Visa, MasterCard nebo American Express. Z každé platby mu jde samozřejmě malý poplatek. Motivací pro samotné obchody pak je provázání systému na moderní technologie a dodatečná možnost propagace. PayPal totiž chce propojit tento systém plateb s mobilními aplikacemi využívajícími geolokační informace. Lidem by se měly zasílat komerční nabídky na slevové či jiné akce v blízkosti obchodů či přímo v nich. Jako přidaná hodnota je plánovaná například možnost zobrazení dostupnosti konkrétního zboží v obchodech.

 

 

Tato „skladová“ funkce jistě najde uplatnění u hobby marketů. Jeden z největších v USA, Home Depot, byl ostatně partnerem již při testování a nyní jsou již platební terminály PayPal na jeho 2 000 pobočkách. Příslib nových platebních míst v amerických 15 řetězcích s celonárodní působností by pak měl výrazně napomoci v masovém rozšíření systému. eBay, která PayPal vlastní, v něj vkládá velké naděje. Za účelem jeho kvalitního vývoje koupila několik společností vytvářejících mobilní aplikace, mezi nimi třeba geolokační reklamní síť Where (nyní přejmenovanou na PayPal Media Network) nebo digitální agenturu GSI Commerce zaměřenou na e-commerce, jejíž akvizice stála úctyhodných 2,4 miliardy dolarů.


Zdroje: www.adage.com, www.techcrunch.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.