PIAF 2016 bude o měsíc dřív. Do čela poroty usedne Ben Tollett z Adam&EveDDB

8. 12. 2015 | redakce
Prague International Advertising Festival 2016 se bude odehrávat v úterý 26. a ve středu 27. dubna.

Prague International Advertising Festival patří k jedné z nejdůležitějších událostí české reklamní scény a je tradičně spojen s budovou Veletržního paláce a také s květnovým termínem. Letos ovšem přijde minimálně z hlediska data akce ke změně, PIAF 2016 se odehraje na konci dubna.  Dle organizátorů se tak děje z důvodů kolize s jinými událostmi v oboru. Konference, kterou uzavře slavnostní předání cen, tedy proběhne v úterý 26. a ve středu 27. dubna ve Veletržním paláci. Call for entries budou vyhlášeny už v polovině ledna a uzávěrku prací je stanovena na 29.2. 2016, short listy pak budou vyhlášeny začátkem dubna.      

 

Ben Tollett z Adam&EveDDB předsedou poroty

PIAF se daří lákat do poroty festivalu opakovaně skutečně velká jména. Nabídku stát se předsedou poroty PIAF 2016 přijal tentokrát kreativní ředitel britské agentury Adam&Eve DDB, Ben Tollett. Těžko hledat zářivější hvězdu světové agenturní scény. Adam&Eve DDB získala titul agentury roku časopisů Campaign, The Drum, Ad Age. Stejný titul dostala i v několika mezinárodních soutěžích. Vedle desítek cen z kreativních festivalů, agentura boduje i v soutěžích efektivity a zařadila se na třetí místo v desítce nejinovativnějších společností v reklamní branži. Nejoceňovanějšími kampaněmi poslední doby jsou práce pro značky John Lewis, Hertz Lloyds či Marmite. Ben Tollett stanul na vrcholu několika respektovaných globálních rankingů včetně Big Won a PIAFYS.

Pro přiblížení jeho práce přidáváme rovnou něco z jeho portfolia. V předvánočním čase by bylo hříchem nepřipomenout, že se Ben Tollett podílel jako Creative Director nebo Executive Creative Director na jedněch z nejlepších vánočních reklam posledních let.

Jednou z nich je spot The Bear and the Hare (Medvěd a zajíc), který mimo „zahřátí u srdce" přidává i rozměr ohromení. Krátký film o dvou zvířecích kamarádech v předvánočním čase kombinuje tradiční kreslenou 2D animaci a ručně vytvářený model 3D světa s dotekem počítačové postprodukce. Jedná se o reklamu z roku 2013, po ní následoval z dílny Adam&Eve DDB ještě slavnější spot s tučnákem Montym a letošní Muž na Měsíci.




Ještě o rok dříve stál Tollett za vánoční reklamou John Lewis, jež nabízí příběh lásky dvou sněhuláků. Nejedná se o tak produkčně náročnou práci jako v případě Medvěda a zajíce, možná je ale o to emočně působivější.



Ben Tollett pracoval i na loňské  vánoční kampani Sorry, I spent it on myself jiného britského obchodního řetězce Harvey Nichols, která získala i Grand Prix na Cannes Lions. My ale ukazujeme letošní reklamu Love Freebies. Jejím podkladem byly záběry z bezpečnostních kamer dokumentujících krádeže v daném obchodním řetězci. Že se z něčeho takového dá vytvořit jen odstrašující spot, který varuje před podobným chování scénáristickým uchopením tématu „zločin a trest“? S kreativním přístupem může i ten samý motiv vést k výsledku, který je doslova k popukání.

 

Na závěr pak přidáváme ještě jeden print pro toho samého klienta. Jednoduchá myšlenka tu je vyjádřena kreativní metaforou. Pánům při spatření ženy oblečené od Harvey Nichols doslova prasknou hlavy.

 


Porotě PIAF 2016 bude zkrátka předsedat jeden z nejvýraznějších talentů současného světa reklamy. Doufejme, že se můžeme těšit také na jeho přednášku v rámci konferenční části.

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: