PIAF 2017 zná své vítěze: Grand Prix si odnesla mobilní hra se společenským přesahem

25. 5. 2017 | Jakub Hort
Dvoudenní festival PIAF 2017 byl ukončen předáváním cen. Cenu Grand Prix si odnesla hra, která pomohla vědcům sbírat informace k výzkumu demence. Prohlédněte si i další vítězné kampaně.

Vítězové letošního ročníku festivalu PIAF byli odkryti! Porota vedená kreativním ředitelem agentury Heimat Berlin Ricardem Distefanem rozdala celkem 39 cenných kovů a jedno Grand Prix. Mezi vítěze se dostalo i 5 českých a 5 slovenských agentur. Výjimečně letos porota vyhlásila i vítěze soutěže influencerů, kteří pro agenturu CzechTourism vytvářeli série fotografií na Instagram. Předáním cen vyrobených z betonu vyvrcholila dvoudenní konference v pražských Holešovicích.

Nejvíce cen bylo uděleno v kategoriích Audience engagement a Media engagement. Potvrzuje to stálý důraz na práci s obsahem. Grand Prix byla letos udělena hře Sea Hero Quest od Saatchi&Saatchi London. Porota ocenila jak technologické řešení, tak společenskou prospěšnost projektu, který byl zaměřen na výzkum demence. Speciální cenu CzechTourism získal Instagram cestovatel a fotograf Mike Clegg z Anglie.

Cenu Grand Prix si zasloužila kampaň s názvem Sea Hero Quest od agentury Saatchi&Saatchi. Jedná se o jednoduchou mobilní hru, která však pomohla získat vědcům velké množství dat k výzkumu léčby demence.


Chytré hodinky DOT
si právem odnesly z festivalu 1. místo v kategoriích Creative design a Creative use of technologies. Tyto hodinky pomáhají lidem se zrakovým postižením a pomocí připojení na bluetooth dokáží přenášet zprávy a notifikace z mobilního telefonu.

První příčku obsadil také krátký film s názvem Ningyo, který pro Renault vytvořila italská pobočka agentury Publicis. Jeho cílem je odhalit vlastnisti nového revolučního a modulárního vozu Renault Scénic. Stejně jako tento vůz se může z rodinného auta přeměnit na crossover či městké vozidla, tak se i příběh během pár chvil mění z románu na drama, thriller nebo i horor.


Zlatou medaili si odnesla v kategoriích Storytelling a Brilliant Execution i kampaň s názvem The Most Precious Gift, kterou vytvořila agentura Heimat pro internetový obchod Otto. Jejím cílem bylo ve vánočním obdobím připomenout lidem, že nejkrásnějším darem je trávení času s nejbližšími. A ten evidentně získáte, když budete nakupovat online. 


Mezi vítěze se zapsala i slovenská část agentury TRIAD advertising kampaní Digital Iron Curtain pro operátora O2 Slovakia. Tato kampaň reaguje na smutný fakt, že polovina mladých Slováku neví, proč se slaví 17. listopadu svátek a co se v roce 1989 stalo. Operátor O2 tak vytvořil digitální železnou oponu, která uživatele internetu nepouštěla na webové stránky, které se nachází v zemích, kam před rokem 1989 byl jen velmi omezený přístup.

Vítězem v kategorii Best Beer Ad a Brilliant Execution se stala kampaň s názvem Jackie pro společnost Heineken. Agentura Publicis v ní využila bývalého úspěšného jezdce formule 1 Jackieho Stewarta, který, jako správný řidič, úspěšně odolává návrhům třetinky piva od mechaniků i fanynek.


Mezi porotoci zabodoval například i plakát, který byl k vidění po brexitu v Anglii a lákal vlastníky startupů k přestěhování do Berlína. V kategorii Creative Branding získal stříbrnou medaili.

Níže naleznete přehled vítězných prací dle finálního umístění. Tabulky si můžete po kliknutí na obrázek prohlédnout ve větším rozlišení:

1.místa


2.místa

3.místa

Štítky dokumentu: Reportáže

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: