Placené příspěvky na Instagramu budou rozpoznatelnější

23. 6. 2017 | Petr Michl
Placené příspěvky na Instagramu půjde označit jako „paid partnership“ s konkrétní značkou. Ty pak budou mít přístup k analytice příspěvků influencerů.

Influenceři na YouTube se již naučili spolupráce se značkami přiznávat, na Instagramu jsou k tomu ale obecně laxnější. V obrázkové aplikaci bude ovšem brzy dostupná možnost zřetelného označení sponzorovaného příspěvku.

Influenceři budou moci příspěvky označit jako „paid partnership“ s konkrétní značkou. Pokud ta potvrdí, že tomu tak je, objeví se toto označení nad příspěvkem influencera. Pro značku to bude mít výhodu v tom, že budou viditelněji svázáni s postem a zároveň budou mít přístup k jeho analytice.

Influenceři dosud příspěvky propagující produkty či služby, za které dostali od konkrétní značky zaplaceno, označovali v lepším případě hashtagy #sponsored, #ad nebo #sp (jako „sponsored post“).

Mnohdy je ale vynechávají rovnou z obavy, že budou vnímání neautenticky. To může být i příklad fotografie české youtuberky Týnuš Třešničkové níže. Vyloženě prodejní textace není doplněná žádným označením product placementu. 


Pro Instagram je pochopitelně nejdůležitější americký a trh a tak je tato novinka v mnohém reakcí na to, že se v USA začíná regulovat product placement i v sociálních médiích. Tamní Federální obchodní komise (Federal Trade Commission) již udělila letos pokutu Warner Bros. za to, že platila influencerům za to, aby publikovali neoznačené příspěvky pozitivně hodnotící hru Middle Earth: Shadow of Mordor. V českém prostředí je v sociálních médiích tato oblast do značné míry upravovaná pouze společenským konsenzem a tlakem fanoušků, který influencery posouvá k tomu, že normální je spolupráce přiznávat.

Příslib přístupu k analytice výkonů příspěvků by mohl značky přesvědčit, že je pro ně viditelnější upozornění na product placement výhodné. Zatím je tento prvek testován s omezeným množstvím celebrit a značek. Kompletní roll out by měl přijít v blízké budoucnosti.

Zdroj: AdAge, Marketing Dive

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.