Po útoku na Nestlé se začínají firmy řešit cenzuru na sociálních sítích

26. 3. 2010 | ITO
Pokud by měl marketér vyjmenovat výhody sociálních sítí, určitě by na jednom z prvních míst byla svoboda projevu a vyjadřování názorů, kterou mají všichni zúčastnění. A platit by to mělo i u korporátních profilů - téměř všechny značky jsou naopak rády, když se na jejich produktových stránkách rozvíří diskuze a jejich fanoušci prokáží, že mají zájem o vedení dialogu.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Pokud by měl marketér vyjmenovat výhody sociálních sítí, určitě by na jednom z prvních míst byla svoboda projevu a vyjadřování názorů, kterou mají všichni zúčastnění. A platit by to mělo i u korporátních profilů - téměř všechny značky jsou naopak rády, když se na jejich produktových stránkách rozvíří diskuze a jejich fanoušci prokáží, že mají zájem o vedení dialogu.
Jenže nedávná kauza s Nestlé ukazuje, že všechno může být zcela jinak. A marketéři teď musí vyřešit doposud nepoznaný problém - jak cenzurovat jim nepohodlné příspěvky, aniž by to vyvolalo vlnu odporu a kritiky?
"Sociální sítě u mnoha společností stojí stranou hlavního PR projektu," zmiňuje El J. Cossack, PR manager agentury Brank's. "Což mimo jiné znamená, že se na ně nevztahují žádná komplexnější řešení, tedy ani krizový plán." Upozorňuje na fakt, že málokterý pracovník, pečující o profily na sociálních sítích má jasnou představu, co dělat v případě, že začne být značka hanobena, objeví se pro firmu nepříjemné komentáře a podobně.
"Co se v takové chvíli stane jsme viděli právě u Nestlé," sděluje Cossack. "Přitom situace nebyla zas tak kritická a dala se alespoň krátkodobě zvládnout."
Útok na Nestlé na sociálních sítích má teď za následek stále větší množství společností, které přestávají dovolovat fanouškům komentovat jejich firemní profily. Praxe ovšem ukazuje, že toto řešení je unáhlené a zpravidla vede k postupnému umrtvení profilových aktivit.
"Dá se říci, že žádná větší společnost zatím nepředvedla, jak by měla vypadat efektivní cenzura, která je snesitelná pro obě strany. Najít řešení tak bude větší oříšek, než se původně zdálo," uzavírá Cossack.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.