Old Spice vzpomíná na osmdesátky. Do reklam nasadil deepfake Dolpha Lundgrena

22. 2. 2022 | Petr Michl
Akční hrdina osmdesátých let je díky deepfake technologii opět mladý a v nejlepší formě. V reklamě Old Spice mu tečou z podpaží kýble potu.

 

Dolph Lundgren byl zjevením akčním filmů 80. a 90. let. Vypadal mnohem víc jako socha árijského boha než reálný člověk a stal se mimo jiné nejzapamatovatelnějším soupeřem, které mu se kdy postavil Sylvester Stallone jako Rocky Balboa ve čtvrtém díle boxerské filmové série Rocky. Nyní ho značka Old Spice probudila znovu k životu ve své reklamě. Respektive Lundgren stále žije, díky deepfake technologii je tu ovšem znovu mladý a v plné síle.

Za kreativou stojí tradičně agentura Wieden+Kennedy Portland, která už dlouhá léta reklamy značky Old Spice drží na hraně bláznivé parodie a nešetří v nich ulítlými nápady. Tentokrát v ní Lundgren ve vypjaté scéně drží za ruku chlápka nad propastí… a z podpaží mu stříkají doslova kýble potu. Má tento spot happy end? To posuďte sami.

Zástupce Wieden+Kennedy prozradil Muse by Clio, že v agentuře s pomocí AI proskenovali de facto veškerou Lundgrenovu tvorbu z 80. a 90. let. „Algoritmus pak ze zdrojových obrázků vygeneruje zcela nový obličej, což znamená, že nemáme možnost vytvořit Dolpha tak, aby vypadal jako na jedné konkrétní fotografii nebo v jedné konkrétní roli. Jeho podoba je agregátem (všech zpracovaných záběrů, pozn. red),“ vysvětlil.

I tento agregát prý ovšem vypadal poněkud roboticky a potřeboval detailní uhlazení od specialisty na VFX efekty ze společnosti Kevin. Deepfake, kdy někdo sedí za stolem a mluví přímo na kameru, je mnohem jednodušší, než když ho zapojíte do intenzivní akce jako v tomto případě. 

Herectví mladého Lundgrenova klonu tedy zůstává poněkud robotické, ale to vlastně zcela odpovídá filmovému projevu jeho předobrazu.

Zdroje: Muse, Mediapost

Tip redakce:

Nastala ta doba, kdy si filmová studia nebudou najímat nové herce, ale koupí si práva ne jejich obličeje a zbytek si naprogramují v počítači? Nezdá se, že by se to dosud vyplatilo u celovečerních filmů. Jiná někdejší superstar akčních filmů nicméně už dnes natáčí reklamy v Rusku, aniž by přitom vstala v Hollywoodu z postele. Podívejte se, jak vypadá deepfake Bruce Willis.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: