‘Pozorovatelé’, ‘klikači’ a jejich přístup k online reklamě

10. 7. 2012 | BD
Online reklamy - jak je sledujeme a jak moc klikáme?

Internetovou reklamu někteří z nás zvládají vytěsňovat, někteří si ji jen prohlédnou a jiné upoutá tak, že na ni i kliknou. K upoutání pozornosti u internetové reklamy je mimo jiné potřeba vhodné umístění. Podle zjištění společnosti EyeTrackShop hraje podstatnou roli také použití obličejů. Reklamy s lidskými tvářemi získávají větší pozornost než reklamy bez nich. Nejlepší místo, kam je umístit, je horní levý okraj stránky, nejhorší je naopak vespod.

 

Firma EyeTrackShop poskytuje obchodníkům informace o tom, jestli jejich reklama upoutává pozornost lidí brouzdajících po internetu, a jak moc se věnují jejím jednotlivým částem. Využívá k tomu data od lidí po celém světě. Základem je webová kamera, která snímá pohyb očí člověka po stránce s reklamou. Na základě těchto dat se pak dá pozměnit pozice nebo i předělat celá reklama.

 

Ale i když se na reklamu lidé brouzdající po internetu podívají, neznamená to, že na ni kliknou. A když už kliknou a rozhodnou se zjistit o propagovaném produktu či službě více, nemusí to vždy znamenat nákup. Společnost Criteo zabývající se retargetingem reklamy na online obchody provedla mezi svými klienty průzkum, ve kterém se zaměřila na rozdíl mezi lidmi, kteří na reklamy klikají a těmi, kteří ne.

Dřívější studie zaměřené na proklikovost reklam neukazovaly příliš optimistická čísla. Proklikovost reklam se pohybovala pod jedním procentem, ale jednalo se o reklamy, které nebyly cílené. V poslední době se čím dál více rozmáhá personalizace a relevance zobrazených reklam. Například na modním blogu narazíte spíše na reklamu na obchod s oblečením než na reklamu McDonald’s.

 

Společnost Criteo provedla průzkum mezi e-shopy, se kterými spolupracuje, a zjistila, že se za poslední roky situace výrazně změnila. Lidé, kteří na e-shopech pravidelně nakupují, klikají na relevantní reklamy častěji než ti, kteří zde nenakupují. Ale i u těch je patnácti procentní proklikovost. Data byla získána od 147 milionů unikátních návštěvníků internetu.
Klikači podle výzkumu mají významnou hodnotu, ale samozřejmě to neplatí to pro všechny reklamy obecně.

 

Zdroje: www.mashable.com, www.techcrunch.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.