PR executive je šestá nejvíce stresující pracovní pozice

6. 1. 2015 | Petr Michl



Public Relations patří k oborům plným stresu. Jsou na to i statistické důkazy. Dle pravidelného průzkumu společnosti CareerCast za rok 2014 je PR Executive šestou nejvíce stresující pracovní pozicí v USA.

Stejný průzkum za rok 2013 tuto pozici deklaroval dokonce na pátém místě. Pozitivnějším vysvětlením tak je, že se lidem na nižších pozicích v PR dýchá o něco volněji, dle toho pesimističtějšího se jen zhoršily podmínky práce pro koordinátory eventů - tato pozice totiž pro rok 2014 vystřídala PR executives na páté pozici.

Dá se říci, že Public Relations je pro většinu populace poměrně záhadný pojem. Mnoho lidí z tohoto oboru má ostatně problémy vysvětlit svým rodičům náplň své práce. I proto může zmíněný výsledek připadat lidem mimo danou pracovní specializaci podivný.  Mezi nejvíce stresujícími povoláními byste hledali spíše ty, u kterých jde o váš život nebo o život někoho jiného. Tomu ostatně odpovídají i první 4 pozice v žebříčku TOP 10:

1. voják na zahraniční misi

2. vojenský generál

3. hasič

4. pilot letadla

5. koordinátor eventů

6. PR executive

7. manažer v korporaci

8. reportér novin

9. policista

10. řidič taxi


PR executive v míře stresu překonává i policisty. „Povolání jako PR executive, reportér novin nebo koordinátor eventů patří mezi ty s nejvyšší mírou stresu kvůli častým a náročným deadlinům, stejně jako vystavení hodnocení veřejnosti," uvádí CareerCast a poukazuje na to, že za chybný údaj v článku vycházejícím z tiskové zprávy to lidé v PR schytají často od veřejnosti v diskuzích. Rčení „hlas lidu, hlas boží" platí i pro návštěvníky různých akcí, když se jim něco nelíbilo, je to primárně chyba toho, kdo akci připravoval.

Do jaké sféry si mohou jít vystresování pracovníci náročných povolání odpočinout? Na samém konci opačné strany žebříčku skončil audiolog - tedy specialista na diagnostiku a léčení sluchových problémů (lékař na ušním odělení - pozn. red.). Dle průzkumu z roku 2013 si pak nejméně stresu ve své práci užívali univerzitní profesoři.

Zdroj: CareerCast, PRdaily

Štítky dokumentu: Formy PR Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.