Příjmy z reklamy v novinách v USA loni nejnižší za 25 let

17. 3. 2011 | ČTK
Zájem o reklamu v novinách ve Spojených státech byl loni nejnižší za 25 let. Důvodem je odliv čtenářů na internet, kde je reklama mnohem levnější než v tištěných médiích. Celkem inzerenti utratili za reklamu v tištěných novinách a internetových vydáních novin 25,8 miliardy USD (452,2 miliardy Kč), což je nejnižší částka od roku 1985. Vyplývá to z údajů Asociace amerických novin.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Zájem o reklamu v novinách ve Spojených státech byl loni nejnižší za 25 let. Důvodem je odliv čtenářů na internet, kde je reklama mnohem levnější než v tištěných médiích. Celkem inzerenti utratili za reklamu v tištěných novinách a internetových vydáních novin 25,8 miliardy USD (452,2 miliardy Kč), což je nejnižší částka od roku 1985. Vyplývá to z údajů Asociace amerických novin.

Po úpravě o inflaci jsou nyní výdaje za reklamu zhruba na stejné úrovni jako před 50 lety. V roce 1962 činily výdaje za reklamu v novinách 3,7 miliardy USD, což by v dnešních cenách činilo 26 miliard USD.

Zájem o tištěnou reklamu, která je hlavním zdrojem příjmů tištěných médií, klesá v posledních pěti letech. Přestože se ekonomika od roku 2009 pozvolna zlepšuje, novinám se stále snižují příjmy z reklamy, protože inzerenti se raději obracejí na internet, kde je reklama zdarma nebo mnohem levnější a lze ji zacílit na lidi, kteří budou mít s největší pravděpodobností o daný produkt zájem. Mnoho čtenářů také opouští klasické tištěné noviny a čte zprávy pouze na internetu.

Příjmy z reklamy na internetu loni stouply o 11 procent na tři miliardy USD. Příjmy z reklamy v tištěných novinách klesly o osm procent na 22,8 miliardy USD. Před začátkem poklesu výdajů za reklamu v roce 2006 se příjmy novin z reklamy ročně pohybovaly kolem 47 miliard USD, napsala agentura AP.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.