Přestaňte se zpochybňovat, říká Pinterest. V nové kampani paroduje vnitřní hlasy, co vás brzdí

21. 9. 2022 | Petr Michl
Podle studie zadané Pinterestem 33 % Američanů a 29 % Britů nezkouší nové věci ze strachu z neúspěchu. S humornou kampaní „Don’t Don’t Yourself" povzbuzuje sociální síť tyto lidi k prolomení vlastních předsudků a k odvaze vyzkoušet nové koníčky.

Jsme vaše úzkost vyvolaná internetem,” hlásí dvojice televizních moderátorek a pokračuje: „Dnes nás čeká doomscrolling. Hlavní zprávy: Všechno, co děláš, je marné a bezvýznamné. Ten politik, kterého nenávidíš, stále existuje. Vražední sršni hnízdí ve tvém autě…” A počasí? To je tak na nářek plný zděšení z dalších povodní.

Přesně takovou změť paniky a negativních emocí zachycuje reklama Pinterestu předtím, než zmíněný festival zmaru utne žena, která jde relaxovat do vany se solí, co si koupila právě na sociální síti známé svými „piny” a velkým množstvím inspirace pro segmenty interiérového designu, módy, DIY, ale třeba i vaření. A tyto oblasti vystupují i v dalších částech kampaně Pinterestu, jež se ovšem točí okolo vnitřních brzd, které nám zabraňují v tom, abychom skutečně následovali naše cíle a vášně. Nese název „Don’t Don’t Yourself".

„Trávíme stále více času online, ale nyní více než kdy jindy lidé říkají, že když jsou online, cítí se odtržení od sebe a svých zájmů,“ říká marketingová ředitelka Pinterestu Andréa Mallard a dodává: „Tato kampaň ukazuje, jak je Pinterest jinou stránkou internetu, kde se můžete více soustředit na to, co děláte, a méně na sledování. Je místem, kde můžete najít to, co máte rádi, a kde si můžete naplánovat svůj život a vyzkoušet něco nového bez soudů.“

V celkově 5 spotech vzniklých pod taktovkou režisérky Kim Gehrig tak k hlavním hrdinům promlouvá například prokrastinace, která se objeví vždy krátce poté, co přijdete se skvělým nápadem, s tím, že je to příliš těžké a vždy to můžete udělat někdy v budoucnu.

Je tu samozřejmě i strach ze selhání, který vám brání dělat cokoliv „příliš riskantního”...  jako třeba zkoušet nový recept, když mají přijít na večeři tchyně s tchánem.

Toto téma je použito i v sérii billboardů.

 

Na nich hraje velkou roli i hlavní slogan kampaně Don’t Don’t Yourself.



Ten je u CLV panelů někdy dáván do kontrastu s dalším reklamními nosiči s claimem „Pinterst Do” a přeškrtnutou vnitřní pochybou (třeba o tom že si nemůžete jako muž dovolit květinové motivy, nebo o tom, že ve vás není ani kousek umělce).

 

Kampaň pochází z dílny agentury Uncommon. Její spoluzakladatelka, Lucy Jameson, uvedla v tiskové zprávě:

„V Uncommon chceme, aby se značky podílely na důležitých konverzacích v naší společnosti. Patří mezi ně jistě i diskuse o toxicitě velké části internetu a o tom, co s tím dělat. Pinterest může pomoci tím, že poskytne protilátku proti mnoha neduhům sociálních médií. Běžně ja brán za součást pozitivní strany internetu, protože místo toho, aby byl jen o image a srovnávání, je o nápadech a kreativitě. Je to komunita a algoritmus postavený na dělání, ne na posuzování. Naše první kampaň je úvodní kapitolou příběhu, který ukazuje, jak moc se Pinterest liší od ostatních platforem. Jsme hrdí na to, že s nimi můžeme spolupracovat."

Kampaň je mimo nasazení v online prostoru od pondělí 19. září k vidění také v ulicích Spojeného království, Německa a USA. Níže přidáváme další ukázky OOH kampaně a také zbývající dva spoty o posuzování sebe sama a (ne)umlčitelném kritikovi v každém z nás.

 

Zdroj: Pinterest

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: