Případová studie: YouTube kampaň Projektu Sunlight získala 77 milionů zhlédnutí

26. 6. 2014 | Irena Šovčíková
77 milionů zhlédnutí, 200 tisíc nových členů. Takové výsledky zaznamenala personalizovaná kampaň Unilever, ke které vzniklo přes 40 hodin videa.

To, že se vyplatí investovat do hodnotného obsahu, potvrzuje i kampaň firmy Unilever pro jejich iniciativu Projekt Sunlight. Právě pro tento projekt vzniklo 40 hodin videa, které umožnilo uzpůsobit na základě reakcí publika TrueView kampaň přímo v reálném čase. Výsledkem bylo 77 milionů zhlédnutí, 3 miliony návštěv webu a přes 200 tisíc nově zapojených do iniciativy.

Projekt Sunlight je iniciativa společnosti Unilever, která nabádá k tomu, abychom se svými životy nákladali lépe i z dlouhodobého hlediska. Pro jeho propagaci proto zvolili poměrně emotivní přístup. Ten zahrnoval klip, ve kterém páry očekávající potomka odpovídaly na otázku, proč přivést dítě do tohoto světa. To by samo o sobě nebylo nic zas až tak speciálního, využití emocí v rámci reklamy je poměrně časté.

Unilever se ale v rámci kampaně, která měla za cíl získat iniciativě nové členy, rozhodl investovat do tvorby obsahu. Vzniklo proto celkem 40 hodin originálního obsahu, který zaznamenával odpovědi na výše zmíněnou otázku. Takovéto množství nahrávek umožnilo pomocí YouTube TrueView kampaně a pečlivé analýzy uživatelských reakcí na míru upravit zobrazený obsah.

Všichni partneři Unilever tak měli přístup do datového centra, ve kterém mohli vidět přesné reakce zákazníků v rámci vybraných zemí. Tímto způsobem poté měli možnost nabídnout jim okamžitě přesně takový obsah, který je zajímal. Vyprávění příběhů totiž nemá jen prodávat, ale skutečně své publikum zapojit.

Výsledky kampaně založené na uzpůsobení video obsahu na míru měly skvělé výsledky. V pěti zemích, ve kterých kampaň běžela, získal spot přes 77 milionů zhlédnutí, 3 miliony návštěv webových stránek iniciativy a především přes 200 000 nových členů. Podle zástupců značky jim jedině YouTube umožnil dlouhodobý a individuální kontakt s potenciálními členy. V každém případě není pochyb o tom, že reklama by už neměla být jen tupým zobrazováním produktů. To potvrzuje i nová studie, kterou Google publikoval.

Zdroj: Think With Google

Štítky dokumentu: Případové studie YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.