Případové studie na Marketing Festivalu – to nejlepší z nejlepšího

20. 11. 2014 | Bednářová Daniela
Přísný výběr, který zaručoval kvalitu, dal bloku případových studií na letošním Marketing Festivalu auru dokonalosti. Na pódium se dostalo 8 ze 60 přihlášených kampaní a každá ukázala něco zajímavého. Podívejte se sami!

Už minulý rok byl Marketing Festival skvělou konferencí. Organizátoři si dali za úkol laťku letošním ročníkem ještě o něco posunout. Druhou nejlépe hodnocenou prezentací minulého ročníku byla ta od Jana Podzimka představující případové studie agentury Pria. I proto byl letos věnován případovým studií celý jeden blok, ovšem s poněkud tvrdými podmínkami. Představit v pěti minutách projekt od základní myšlenky přes realizaci až k výsledkům není úplně jednoduché, ale díky těmto pravidlům vše dostalo skvělé tempo a přenášející šli rovnou k věci.

Jaká byla kritéria pro výběr prezentovaných studií?

Unikátnost, zajímavost čísel a výstupů, transparentnost a s tím spojená motivace řečníka / agentury, ponaučení (lekce) pro publikum. „Unikátnost je na prvním místě – to bez debat. Asi nechcete trávit čas poslechem případovek, které znáte, že? A dále, jedna případovka není lepší než druhá, protože konverzní poměr je o 1 % vyšší. Je zajímavá tím, že je přínosnější pro posluchače, kteří se toho můžou více naučit. Umím si představit i prezentaci nepovedené případovky -> zkusili jsme tohle, výsledky se nedostavily, toto jsme se naučili,“ přibližuje metodiku výběru na svém blogu ředitel Marketing Festivalu, Jindra Fáborský.

Vybrali jsme pro vás několik případových studií, které stály opravdu za to, ale rozhodně doporučujeme podívat se na všechny.

Na Facebooku jde prodávat i hypotéky

Jakub Křenek z agentury Socialsharks ukázal, jak se pustili do prodeje hypotéky online pro UniCreditBank. Což je docela náročný úkol vzhledem k tomu, že Češi prostě některé finanční záležitosti raději online příliš neřeší. Ale byla to výzva, na kterou reagovali zajímavým pilotem. Vytvořili unikátní online produkt – hypotéku s pohyblivou úrokovou sazbou.

S tou mohli hýbat uživatelé šířením po sociálních sítích. Za každý klik (lajk, komnetář, tweet) se úroková sazba o kousek posunula. Nakonec se dostala z původních 2,5 % až na hodnotu 1,95 %

Dostat úroky pod dvě procenta byl benefit pro zákazníky. A benefit pro klienta? Data. Na základě společných dat, co má k dispozici banka, a informací z kampaně, mohlo proběhnout daleko sofistikovanější cílení reklamního sdělení. Kvalitní segmentace cílové skupiny je základem pro úspěch. Jako funkční kanál se ukázaly být mobilní telefony. Generovaly dvakrát tolik leadů než desktop. Ve srovnání s e-shopem UniCreditBank se stal Facebook mnohem efektivnějším kanálem – měl o 55 % větší konverzní poměr.

Pro banku to znamenalo sjednané hypotéky ve výši kolem 180 milionů korun. Pro agenturu to znamenalo velice úspěšný pilot a nabídku další spolupráce. A jak řekl moderátor festivalu, David Špinar – to je pecka. Bez unikátního produktu a ochoty banky zkusit něco nového by se to ale nepovedlo.


Hledá se pojišťovák! - Recruitment na sociálních sítích

Jedním z důvodů, proč se letos Marketing Festival věnoval případovým studiím více, byl úspěch prezentace Jana Podzimka z agentury Pria na loňském ročníku. A je nutno podotknout, že ani letos nejsou ohlasy méně nadšené.

V kampani, kterou Podzimek prezentoval, šlo o nábor nových pojišťovacích agentů do společnosti Generali. Přiznejme si, pojišťovák není zrovna sexy povolání dneška. Lidé s touto profesí nemají spojeno příliš mnoho pozitivních konotací. To bylo i jedním z cílů kampaně – vyvrátit mýty o profesi pojišťováka a dále šlo o nábor mladých lidí. A na ty se nejlépe cílí právě na Facebooku. Proto vznikla speciální microsite a „náborové“ video s Alešem Hámou.

Tyto prostředky měly vést mladé lidi k vyplnění kontaktního formuláře a k ucházení se o práci v pojišťovně. V základu kampaně stál remarketing – reklamy se zaměřovaly na ty, kteří nedokončili vyplnění formuláře a znovu se nezobrazovaly těm, kteří ho vyplnili.

Výsledkem byla levnější cena prokliku, přes 1500 vyplněných formulářů a více jak 50 nových pojišťováků. Znovu se potvrdila síla mobilních zařízení, popravdě až poněkud překvapivě – třetina žádostí o práci přišla totiž právě přes mobil. Remarketing napříč zařízeními také není radno podceňovat. Třeba se dočkáme i dalších náborových kampaní přes sociální sítě.   

 

Boty, boty, boty – A/B testování na vysoké noze

Jan Kalianko ze svetbot.cz měl prezentaci o zlepšení konverního poměru u e-shopu prodávajícího nepřeberné množství bot. Nákup bot online je sen i noční můra většiny žen. Výběr je široký. Jeden spolehlivý způsob, jak se ze záplavy boty nezbláznit, je používat filtry a vyhledávat s určitým omezením.

To pomáhá nejen zákazníkům, ale i prodejcům. Konverzní poměr je u eshopu svetbot.cz o více jak 13 % vyšší u těch, co používají filtry.  Proto společnost eshopkonzultant.cz na tomto eshopu vytvořila lištu s filtrací, která se „připomínala“ těm, kteří filtraci v prvním kroku vynechali. A na co přišli? Užití filtrace závisí na sezoně! Mimo sezonu mají lidé větší tendenci svoje požadavky specifikovat, jelikož je menší výběr (méně druhů i velikostí), proto v tomto období měla lišta větší efekt než v sezoně.

V rámci filtrace ale záleží i na tom, jak vypadá způsob výběru. Vidíte velikost bot a to, jestli jsou na skladě rovnou nebo kvůli tomu musíte několikrát kliknout?

Nechat tuhle nabídku pod horní lištou nebo ji přesunout na pravou stranu k tlačítku potvrzující vložení do košíku? Díky A/B testování a měření pohybu očí po obrazovce vyhodnotili na světbot.cz nejlepší variantu takovou, kde jsou velikosti a dostupnost v dané velikosti přímo viditelné pod horní lištou. Počet nákupů stoupnul u této varianty o 11 %.

 

 

Jak nalákat ženy na plastické operace i během okurkové sezony v létě

Na Facebooku jsou obrázky odhalených naděr tak trochu na černé listině. Když jsou ale prsa hlavním předmětem podnikání vašeho klienta, bez nich to asi moc jednoduše nepůjde.

Klinika plastické chirurgie Esthé chtěla svou kampaní zvýšit povědomí o klinice a pomohla zvednout prodeje během léta, kdy je operační plán tradičně poměrně nevyplněný.

Miroslav Král z agentury MarketUp uvedl, že první kroky vedly od analýzy stávajících aktivit kliniky Esthé a její konkurence až ke stanovení konkrétního marketingového plánu. Jak se nakonec podařilo přilíkat zákazníky na kliniku plastické chirurgie? Šli na to přes placenou reklamu na vyhledávačích, reklamu na Facebooku a využívalo se i online PR.

Klíčem byla propagace speciální letní akce doplněná remarketingem. Kampaně byly navíc optimalizovány i pro mobilní telefony. V rámci Facebooku byly využity různé reklamní formáty: reklama v news feedu i v pravém sloupci. Kromě krásných ženských těl a velkých nosů se pracovalo i s osobou docenta Měšťáka a vizuály na plastiky prsou se nesnažily za každou cenu prodat jen vylepšený dekolt, ale měly spíš nádech obrázků z dovolené. A výsledky? Kampaň zasáhla přes 150 000 mužů a žen, operační plán kliniky se obsadil na 100 % a kampaň samotná přivedla téměř polovinu všech zákazníků kliniky. Že by léto nakonec nebylo pro estetickou chirurgi tak okurkovou sezonou?

Není to sice oficiální, ale příští rok by mohly mít případové studie ještě více prostoru. Jindra Fáborský se vyjádřil, že když se budou případové studie líbit, mohou mít v programu zase o nějaký ten čas navíc. Reakce publika a užitečnost předaných informací ovšem nasvědčují tomu, že je to velice pravděpodobné.

Tip redakce: 

Pokud vás prezentace zaujaly, prohlédněte si je níže v plné délce. Slidy k pěti zbývajícím případovým studiím, které na Marketing Festivalu zazněly, pak najdete na SlideShare profilu konference.






 
Tip redakce:

Podívejte se na další články o Marketing Festivalu, konkrétně na:

Rozhovor s Dr. Peterem Meyersem: Dělá mi starosti monopol Googlu nad naším přístupem k informacím

a

Avinash Kaushik na Marketing Festivalu: Slyšeli jsme slovo Boží?

Štítky dokumentu: Reportáže
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.