Proč se nechal Google pohltit Abecedou? Je za tím snaha ochránit se sám před sebou

11. 8. 2015 | Petr Michl
Google dostal „matku" ve věku 11 let. Co vedlo nejvyšší management k tomu, aby založil mateřskou společnost Alphabet, pod níž Google zařadí? Snaží se nestát zkostnatělou institucí, která by dusila své boční projekty.

Google dostal „matku" ve věku 11 let. Co vedlo nejvyšší management k tomu, aby založil mateřskou společnost Alphabet, pod níž Google zařadí? V článku oznamujícím vznik Alphabet Inc. jako firemní entity uvádíme mezi důvody například snahu o lepší brand management. Ač se zdá kontraproduktivní Google upozadit, má mnoho projektů, které si nezaslouží být vnímané jako „něco bokem“. Nápady vznikající z X Lab, samořídící auta, vývoj dronů, kontaktní čočky pro diabetiky měřící neinvazivně stav glukózy v jejich těle, internet pro rozvojový svět poskytovaný díky využití speciálních horkovzdušných balónů, revoluční termostat Nest – to je jen zlomek projektů, které jsou natolik zajímavé, že ustojí být vnímané jako samostatné společnosti a dokonce to vnímání jejich značky může pomoci.

Dalším důvodem může být snaha nestát se velkým molochem. Larry Page ve svém oznámení k vzniku Alphabet píše:

„Udělali jsme mnoho věcí, které se tehdy zdály bláznivé. Mnoho z těchto šílených věcí má nyní více než miliardu uživatelů jako Google Maps, YouTube, Chrome či Android. Nezastavili jsme se pouze tam. Stále se snažíme dělat věci, z nichž jsme nadšeni, ale jiní si myslí, že jsme se zbláznili.

Dlouho věříme tomu, že společnosti děláním těch samých věcí a pouze nezbytných změn zpohodlní. Ovšem v technologické oblasti, kde jsou revoluční nápady motorem nových růstových oblastí, se potřebujete cítit trochu nepohodlně, aby jste zůstali relevantní.“

Tím se nesnažíme říct, že Google je zkostnatělou strukturou. Ostatně je dáván často za příklad firmy, která se snaží mít i při svých mamutích rozměrech stále startupového ducha, kterého vzývá podporou práce malých týmů, které mohou „dělat na tom svém“ a zároveň dáváním prostoru pro iniciativu de facto všem řadovým zaměstnancům. Jak ovšem naznačují slova Larryho Page, sklouznutí do přílišné zóny komforty hrozí i zde.


Zdroj: www.mashable.com

Josh Constine z Techcrunch toto téma rozvíjí ve své úvaze, kde spojuje zkostnatělost společnosti s negativním faktorem pro přilákání těch nejlepších lidí. V technologických společnostech si uvědomují, že kvalita lidí je to, co žene jejich vývoj dopředu. Ví, že jeden dobrý nápad není receptem na dlouhodobou rentabilitu. Proto je Google továrnou na nápady, které testuje a poté se je pokusí realizovat, nebo je opustí.

Lidé, kteří jsou schopni tvořit „nápady měnící svět“, si mohou zaměstnavatele vybírat. Nepopiratelnou skutečností je, že mnohým z nich vadí příliš hierarchická struktura projevující se třeba čekáním na to, jak vyšší management rozhodne o dalším směru vývoje jejich projektu. Když odstraníte jednu úroveň managementu, může být inovační proces ještě rychlejší. Lidé, kteří byli dosud "senior prezidenti produktu" budou najednou skuteční CEOs. A to může být lákadlem právě pro talenty, kteří třeba z tohoto důvodu nezakotví ve Facebooku, ale v Googlu.

Za tím, že Google „dostal matku“, nestojí to, že by potřeboval větší dohled. Naopak znamená to především více volnosti pro jeho „sourozence“. Za tímto krokem pak můžeme vidět nejen snahu ochránit se před svou vlastní velikostí, ale i boj o talenty. Lidé jsou totiž důležitější než firemní procesy a uvědomují si to i ve společnosti Google, pardon, Alphabet.

Štítky dokumentu: Google Komentář
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.