Prodejna Alza.cz bez prodavačů vydělala 13 milionů korun. Přibude další

25. 4. 2018 | Petr Michl
Test samoobslužné a nonstop otevřené prodejny Alza.cz byl úspěšný a další prodejny budoucnosti brzy přijdou, v létě má být otevřena jedna u stanice metra Budějovická.



Alza.cz v lednu spustila v rámci pilotního projektu novinku s názvem Prodejna budoucnosti, nyní došlo na vyhodnocení. Provoz v průběhu prvních tří měsíců předčil očekávání – vytíženost se v období špičky (launche, soutěže) pohybovala kolem 250 schránek denně, obrat na této provozovně za první tři měsíce činil 12,8 milionů korun. Odbavilo se 11 000 objednávek.

Dle zpětné vazby poskytnuté Alze zákazníci oceňují u prodejny zejména dostupnost, rychlost a také soukromí. Využívaná je také náhražka živého personálu formou komunikace s odbornými poradci přes video-terminál. Jsou takto denně obslouženy desítky požadavků, přičemž průměrná doba rozhovoru je 3 minuty. Primárně žádají o pomoc s výběrem produktu, mnohdy se ale ptají i na samotnou inovativní provozovnu.

„Máme velikou radost, že uživatelská zkušenost vyšla tak pozitivně, protože spokojený zákazník je pro nás naprosto klíčový. Co se týká další provozovny, díky současným poznatkům ji v mnohém vylepšíme a zjednodušíme – efektivněji budeme pracovat s prostorem i použitým materiálem,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz.

Provozovna je nejvíce vytížena okolo 17 hodiny. Nejvíce se v ní nakupují telefony, sportovní vybavení, příslušenství k elektronice a notebooky.


Zdroj: Alza.cz

Koncept prodejny jde přirovnat ke zkřížení již dlouho zavedených elektronických výdejních panelů, kde lidé identifikují a zaplatí svou objednávku, a tzv. AlzaBoxů. Vývoj a realizace trvala rok, vše se programovalo interně.

Vzhledem k tomu, že se prodejna budoucnosti osvědčila, se v létě plánuje spuštění druhé, a to kousek od metra Budějovická. Ta ale dozná určitých změn a vylepšení, která vyplynula v průběhu pilotu první provozovny – drobně se změní světelná navigace, změní se i použité materiály – nově přibydou cembritové desky a napínavý strop.

Jak se nakupuje v prodejně budoucnosti

Vše funguje velmi jednoduše: v malé vstupní místnosti si uživatel na vestavěném počítači sám nebo s pomocí odborníků na video terminálu objedná požadované zboží a vybere doručení prodejna budoucnostiJakmile zaplatí (kartou nebo on-line), automaticky se otevírají prosklené dveře do další místnosti, na podlaze se rozsvítí návodné světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný. 

           

V místnosti jsou ve 40 sloupcích stovky výdejních schránek různých velikostí vycházejících z rozměrů nejprodávanějšího sortimentu vybraného výhradně na základě preferencí zákazníků. Odnést okamžitě si tak lze například parfémy, telefony, počítače, ale i  velkou televizi s úhlopříčkou až 150 cm.  

Štítky dokumentu: E-Commerce Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.