Prodejna budoucnosti COOP bude samoobslužná 24 hodin denně. První otevře v únoru

10. 1. 2022 | Petr Michl
Na co je obchod s potravinami na maloměstě, když zavírá předtím, než lidé přijedou z práce z větších obcí? Skupina COOP chce řešit tento problém samoobslužnými prodejnami, do které se dostanete třeba ve 2 ráno.

Zdroj: COOP

Zkázou obchodů na vesnici a v maloměstech bývá to, že lidé přicházejí z práce až v době, kdy už mají zavřeno. Nakoupí si proto o to pravděpodobněji ve velkých řetězcích cestou z větších obcí, kde pracují. Skupina COOP operuje zejména v menších a středních městech a snaží se s tímto pro ní nepříznivým trendem něco dělat: přichází tak se samoobslužnou prodejnou, kde se lidé budou moci obsloužit 24 hodin denně.

Marketingový ředitel Lukáš Němčík komentuje inovaci v tiskové zprávě:

 „Slovo samoobsluha získává s námi nový obsah. Koncept automatického obchodu se maximálně přizpůsobuje potřebám zákazníků, pro které končí nutnost plánovat si podle otevírací doby obchodů své nákupy.“

Zatím jde o test, který odstartuje v únoru v jihočeských Strakonicích, brzy poté bude následovat prodejna v Kaplicích. Zákazníci si budou moci třeba v 1 ráno otevřít s pomocí své bankovní identity a speciální aplikace. Zaplatí pak u samoobslužných pokladen, které budou propojené s dveřmi — tedy dveře se otevřou až poté, co zákazník zaplatí. Případné technické problémy zákazníků s placením by měla na dálku řešit technická podpora. Praktické problémy tipu zákazu prodeje alkoholu a tabáku mladším 18 let řeší právě bankovní identita.

COOP v těchto prodejnách ušetří na platech zaměstnanců. Ti nezmizí zcela, počítá s nimi ve zkrácené pracovní době na pokladně nebo při doplňování regálů. Bude jich ale oproti standardnímu provozu méně. COOP tak chce obsloužit své starší zákazníky, ale novinkou cílit na ty technologicky zdatnější.

Vedení COOP zatím nemá plán širokého nasazení těch samoobslužných prodejen, vše se odvine od úspěchu testu na 2 až 3 prodejnách. Věříme, že by se vylepšení, které je již realitou například v odlehlejších obcích ve Skandinávii, mělo uchytit. Před pár lety vzdálené inovace jsou totiž přijaty v Česku už velkou částí obyvatelstva, například bankovní identitu používá už 5,5 milionů zákazníků. 

COOP si tyká s inovacemi

Skupině COOP nejsou inovace cizí. Letos byla vyhlášena vítězem kategorie Mastercard Inovace roku – nová realita obchodu v rámci soutěže Obchodník roku. Spustila totiž během pandemie online prodej, včetně prvních 24hodinových automatických boxů s chlazením na potraviny.



První chlazený výdejní box v Sezimově ústí. Zdroj: COOP

Porota soutěže přitom ocenila, že rozvoj online a moderních technologií není jen doménou velkých měst, ale rychlý rozvoj nastává také v regionech. Cílem inovací skupiny COOP přitom není zásobovat celou republiku z jednoho centrálního skladu, ale naopak podpořit prodejny v regionech a pomocí těchto služeb rozšířit nabídku se zákaznickým komfortem tak, aby lidé nemuseli za nákupy dojíždět. COOP dlouhodobě podporuje tuzemské regionální výrobce. Díky zásobování online prodeje a výdejních míst z desítek lokálních skladů má zákazník přístup ke stovkám lokálních dodavatelů a zároveň zákazník získá přístup k prémiovým položkám, na které není na menších prodejnách třeba místo.

Štítky dokumentu: E-Commerce Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: