Program „Vím, co jím“ startuje v České republice

3. 8. 2010 | TZ
Nezisková organizace Vím, co jím, o.p.s. uvádí na trh značku potravin „Vím, co jím". Program vychází z celosvětové iniciativy Choices, která definuje složení potravin odpovídající zdravé výživě na základě kritérií Světové zdravotnické organizace (WHO).

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Nezisková organizace Vím, co jím, o.p.s. uvádí na trh značku potravin „Vím, co jím". Program vychází z celosvětové iniciativy Choices, která definuje složení potravin odpovídající zdravé výživě na základě kritérií Světové zdravotnické organizace (WHO). Produkty, které projdou certifikací kvality, budou moci na obalech uvádět zřetelné logo „Vím, co jím". Spotřebitelé tak získají přehled o kvalitních potravinách, což výrazně usnadní jejich výběr.

Hlavním záměrem uvedení značky „Vím, co jím“ na český trh je poukázat na kvalitní potraviny, které odpovídají standardům Světové zdravotnické organizace (WHO) a Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO) ve čtyřech hlavních kategoriích:

  • trans mastné kyseliny
  • nasycené mastné kyseliny
  • sodík
  • cukr
  • v některých kategoriích je dále hodnocena energie a vláknina

Produkty, které svým složením vyhoví stanoveným standardům, budou moci na obalech používat výrazné logo projektu. Logo tak pomůže spotřebitelům v lepší orientaci při výběru potravin, což přispívá k snižování příjmu těch složek potravin, které v největší míře souvisí s většinou současných civilizačních onemocnění.
„Kvalita potravin je v České republice jedním z často diskutovaných témat. Jsme přesvědčeni, že značka „Vím, co jím“ poskytne spotřebitelům odpověď na otázku, která z potravin odpovídá požadavkům zdravé výživy.“ uvádí Alexandra Krausová z organizace Vím, co jím, o.p.s.

Značka „Vím, co jím“ je určena v první fázi pro výrobce potravin za poplatek ve výši 6 000 Kč vč. DPH na jeden rok za prodejní jednotku. Nízká částka by tak měla motivovat všechny, tedy i malovýrobce potravin, k zapojení do programu.

„Výrobci účastí v programu získají unikátní značku, která identifikuje jejich kvalitní výrobek. Mimo možnost užívání značky na obalech, tak výrobce může značku používat i ve svých marketingových aktivitách. Věříme, že si tyto výrobky najdou i široký okruh spokojených zákazníků, neboť naším dalším cílem je je podporovat nárůst prodejů těchto potravin“, doplňuje Alexandra Krausová.

V roce 2010 je hlavním cílem zavedení značky „Vím, co jím“ a realizace edukačních kampaní zaměřených na problematiku stravy v České republice. PhDr. Iva Málková, zakladatelka sdružení STOB, která zastřešuje tým odborných garantů pro nezávislé hodnocení výrobků, dodává: „Hlavní důraz bude kladen na aspekty stravovacích návyků české populace a důsledky spotřeby méně kvalitních potravin na zdraví, častou preferenci ceny potravin na úkor jejich kvality a na skladbu jídelníčku.“

Více informací o značce „Vím, co jím“ naleznete na internetových stránkách www.vimcojim.cz.

Informace o Vím, co jím, o.p.s.

Důvodem jejího vzniku byla absence zdravotně nutričního systému značení potravin tzv. „Pozitivním logem“ v ČR, takového systému, který by označil nutričně vyvážený výrobek podle jasně daných kritérií a pravidel. Z tohoto pohledu je logické navázání úzkých vztahů s CHOICES INTERNATIONAL FOUNDATION a aktivní propagace principů a cílů programu „The Choices programme“ pro území České republiky. Vím, co jím je poskytnuta licence pro užívání ochranné známky Choices Trade Marks pro výrobky, které jsou v souladu s kritérii stanovenými poskytovatelem licence.
Forma občansko-prospěšné společnosti byla vybrána z důvodu jasné transparentnosti. Tímto krokem chce organizace deklarovat svou nezávislost a účast v projektu umožnit všem zájemcům bez ohledu na jejich velikost nebo tržní podíl.
Vím, co jím stanovila skupinu odborných garantů, která bude zajišťovat nezávislé hodnocení výrobků ve vztahu ke stanovenému standardu. Instituci zastřešující odborné garanty se stal STOB PhDr. Ivy Málkové („Stop obezitě“), který ručí za správnost odborných informací ve spolupráci
s dalšími vybranými specialisty na výživu.

Informace o STOB

STOB vznikl v České republice v roce 1991 a spolupracuje s cca 300 psychology, lékaři, nutričními terapeuty, cvičitelkami a dalšími odborníky. Vyškolilo stovky odborníků a pořádá kurzy ve více než 100 městech po celé ČR. Aktivity STOB jsou založeny na metodě kognitivně-behaviorální psychoterapie, která je i ve světě uznávána za jednu z nejefektivnějších metod terapie obezity.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: