Promyšlené reklamy na seriály s upíry ve dne živoří nebo přímo hoří. Ožijí až s nocí

6. 1. 2020 | Petr Michl
Upírské seriály Dracula od BBC a The Passage od televize Fox mají venkovní reklamu k pohledání. První se teprve v noci ukáže v plné kráse, druhá září v noci, aby se s úsvitem sama vzňala.

Skvělá reklama nemusí být zároveň uměním, ale je rozhodně osvěžující, když se tak stane. Následující dvě venkovní reklamy propagující seriály s upíry v hlavní roli tuto vzácnou kombinaci naplňují. Těží přitom z noci, zatímco ve dne by raději nebyly — přesně jako mýtické postavy lačnící po lidské krvi.

Draculův billboard ožívá v noci

BBC aktuálně propaguje svůj seriál Dracula. Na dvou místech v Londýně a Birminghamu k tomu využívá skutečně kreativní billboard. Přes den je jeho levá část jen změtí krvavých kůlů, na které dle legend hrabě Dracula rád napichoval své odpůrce. Už to je poměrně působivé, ale velké představení nastává, až když se sešeří.

Osvětlení ze strany billboardu se postará o to, že na jeho bílém pozadí vynikne stín upíra s otevřenými ústy a špičáky připravenými k zarytí se do krku nevinné oběti.

Billboardy jsou navíc na úrovni chodníku doplněné i o bezpečnostní panely s kůlem, u kterých je nápis „In case of vampires – break glass“ (ve volném překladu „Spatříte-li upíra, rozbijte sklo“).

Dle The Daily Mail na kampani spolupracoval s marketingovým týmem BBC umělec a instagramová hvězda Reuben Dangoor. Šéf kreativy v BBC, Olly Harnett, uvedl pro The Drum:

„Naše kampaň pro Draculu nenechává diváky na pochybách. Od této výjimečné adaptace klasiky mohou očekávat něco čerstvého a neočekávaného.“

Dodal k tomu, že tato stínohra je pro ně jedním z dosud nejambicióznějších projektů v oblasti outdoor marketingu. Povedl se. Jde skutečně o skvělý počin.

 

Plakát propagující seriál o upírech shoří na slunci

Není to jediná kampaň z posledních měsíců, která řeší podobné zadání s kreativitou. Dle legend vadí upírům několik věcí. Nemusí česnek, krucifixy ani kulky ze stříbra, jejich běžný život má ovšem ze všeho nejvíce ovlivňovat jiná věc: nesnesou sluneční svit, mohou se na něm popálit a dokonce i vzplanout. V rámci propagace seriálu The Passage v ulicích brazilského São Paula toho v loňském roce využili i pro speciální outdoor kampaň.

V jejím rámci byly odhaleny v noci 4 plakáty, s příchodem slunce  ovšem vzplály. Tím byl ostatně naplněn příslib z plakátu, kde bylo pod detailem tváře jednoho z upírů zlověstné varování: „Úsvit nepřežije."

Na kampani se podílely agentury BETC a Havas. Pro dosažení kýženého efektu byla zadní strana plakátu potažena speciální směsí čítající mimo jiné kyselinu sírovou. Tento experiment se povedl a na světě je díky tomu kreativní využití venkovní reklamy, které dokázalo vyvolat i značný ohlas médií a PR pokrytí zdarma.  

Na vzplanutí se podívejte ve videu níže. 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.