Průzkum: Čechům začíná vadit internetová reklama

16. 2. 2011 | ČTK
Stále více Čechům vadí reklama na internetu, která obtěžuje už zhruba třetinu lidí. Za poslední čtyři roky se podíl Čechů přesycených internetovou reklamou například ve formě banneru zvýšil o sedm procentních bodů. Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, který dnes zveřejnila společnosti Factum Invenio.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Stále více Čechům vadí reklama na internetu, která obtěžuje už zhruba třetinu lidí. Za poslední čtyři roky se podíl Čechů přesycených internetovou reklamou například ve formě banneru zvýšil o sedm procentních bodů. Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, který dnes zveřejnila společnosti Factum Invenio. Češi jsou podle tohoto průzkumu reklamou přesyceni a nejvíce jim tradičně vadí reklama v komerčních televizních stanicích. Naopak méně intenzivně lidé vnímají reklamu v rozhlase, denním tisku a časopisech.

"V posledních letech můžeme sledovat nárůst přesycenosti reklamou na internetu. Každý třetí občan z populace má pocit, že je této reklamy příliš mnoho," stojí v tiskové zprávě společnosti Factum Invenio. Nejvíce lidem (34 procent) vadí reklama, která překrývá původní obsah internetových stránek. Následuje reklama vyskakující automaticky v novém okně (32 procent) a reklamní banner (30 procent). Spam obtěžuje 29 procent lidí.

Množství reklamy na internetu se v posledních letech výrazně zvyšuje. Výdaje zadavatelů internetové reklamy v ceníkových cenách loni v České republice podle údajů Sdružení pro internetovou reklamu meziročně stouply o 17,5 procenta na 4,24 miliardy korun. Naopak celkové hrubé výdaje na reklamu v ostatních typech médií loni klesly.

Reklama vysílaná televizní stanicí Nova podle letošího průzkumu vadí 83 procentům a na Primě 78 procentům lidí. Při sledování České televize má pocit, že reklamy je příliš mnoho, zhruba každý druhý občan. Reklamou v časopisech je přesyceno 38 procent lidí. Reklama v novinách vadí 32 procentům a v rozhlase 28 procentům lidí.

U komerčních televizí mají vyšší pocit přesycenosti reklamou ženy a lidé starší 45 let. V případě rozhlasu, denního tisku a novin tento názor převládá u mužů a osob nad 45 let. Na internetu a v e-mailu jsou to lidé od 15 do 44 let a lidé se středoškolským a vysokoškolským vzděláním.

Největší potenciál pro další reklamu má podle letošního výzkumu místo prodeje. "Stejně jako loni si více než třetina populace myslí, že by mohlo být více ochutnávek a prezentací v místě prodeje a příliš by jim nevadilo, kdyby přibylo upoutávek v regálech a na pultech," uvedla společnost Factum Invenio, podle které lidé nemají námitky ani proti reklamním obrazovkám v obchodech.

Největší šanci na zaznamenání mají podle výzkumu ochutnávky a prezentace v místě prodeje, které si prohlédne či poslechne polovina lidí. Zhruba 40 procent lidí přiznalo, že si prohlédne upoutávky v regálech a na pultech. Více než čtvrtina Čechů se zastaví u nabídky výrobků v propagačních stojanech.

"Co se týče klasických médií, prim opět hrají komerční televize. Třetina populace připouští, že se podívá na reklamu na Nově, 23 procent Čechů shlédne reklamu v České televizi a 21 procent na Primě. Čtvrtina populace by si také prohlédla leták z poštovní schránky," uvedla společnost Factum Invenio.

Zhruba 88 procentům lidí vadí přerušování pořadů reklamními bloky. Za nezábavné považuje reklamy 71 procent lidí a za nedůvěryhodné je má 68 procent Čechů. Zhruba polovina populace připustila, že reklama získá větší důvěryhodnost, když v ní vystupuje známá osobnost.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: