Průzkum: Česká pošta stále doručuje adresátům oznámení namísto balíků

2. 12. 2014 | redakce
Balíkobot.cz monitoroval výkony českých přepravců. Česká pošta nepřekvapila. Nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.

Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovnáme.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, monitorovala v průběhu  listopadu celkem 10 000 náhodně vybraných zásilek pro studii porovnání rychlosti a kvality služeb jednotlivých přepravců a jejich připravenosti na letošní vánoční sezónu. Z výsledků této studie vyplývá, že např. Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek, což je 23 krát více než například u společnosti PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.

V období testu v  listopadu 2014 bylo 58 % balíků z internetových obchodů zaplaceno předem, a jen 42 % bylo hrazeno dobírkou nebo hotově. Největší procento dobírek evidoval Balíkobot.cz u České pošty (50 %), na druhé straně nejnižší počty dobírek byly evidovány u přepravce DPD (37 %) a Zásilkovny (38 %).

V den podání zásilky obchodníkem je doručeno jen velmi mizivé procento zásilek. Tato služba buď není přepravci nabízena vůbec, anebo je zastoupena pouze do 1 % z monitorovaných zásilek (Česká pošta). Přes 1 % se dostala pouze společnost Zásilkovna.cz. Simona Kijonková, zakladatelka a ředitelka Zásilkovny k tomu dodává: „Službu same-day delivery, tj. doručení v den podání obchodníkem, nabízíme již nyní ve třech největších městech v ČR. Důraz na rychlost dodání zboží bude jednou z klíčových konkurenčních výhod e-shopů, proto se na rozšíření same-day delivery do dalších měst zaměříme i v příštím roce.“

Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz, říká: „Pro zákazníky je nejdůležitější, aby přepravce splnil, co slíbí a přijel v daný den a slíbený čas. V tom však stále velké množství přepravců pokulhává." Dokazuje i to, že zatímco například PPL úspěšně doručí přes 80 % zásilek druhý den po jejich podání, u České pošty je to pouze 57 %. Úplně jiné statistiky pak vidíme u společností typu Zásilkovny, kde je odběr zásilek rozložen téměř rovnoměrně do 5 dnů po jejich odeslání. U společností tohoto typu je na volbě zákazníka, který den zásilku vyzvedne.

Komunikace s adresátem přepravcům šetří peníze při marných doručeních, kterých je například u České pošty 25 %. I proto se na komunikaci většina přepravců zaměřuje. DPD například nově spustila službu DPD Kurýr, která usnadňuje zákazníkovi úpravu času doručení zásilky a komunikaci přímo s konkrétním kurýrem.

Štítky dokumentu: E-Commerce Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.