Průzkum: Kolik utratí Češi a Slováci v „back to school" akcích

23. 8. 2016 | redakce
Druhé Vánoce máme díky Alzákovi už na začátku léta, ale období „Back2School" začíná v obchodech naštěstí stále až v srpnu. Zjistěte, kolik rodiče za školní pomůcky v Česku utratí.

Velké retailové řetězce se pohybují v zajetí cyklů promo akcí. Zatímco sezónní slevy, vánoční nevyjímaje, se už dávno vymkly časově z kloubů, tzv. back to school" je stále jistotou startující v srpnu. Velký průzkum společnosti Tesco ukazuje, kolik lidé za školní pomůcky utratí.

Většina rodičů nenakupuje školní potřeby ve specializovaných prodejnách

Pohodlnost a možnost pořídit vše najednou, to je jeden z důvodů proč dle průzkumu Tesco 61 % Čechů a 65 % Slováků nakupuje školní potřeby pro svoje děti nejčastěji v hypermarketech a supermarketech. Většina z nich také souhlasí, že zde seženou vše, co jejich děti do školy potřebují. „Rodiče často spojují pořízení nové školní výbavy s běžným nákupem potravin. Vše tak vyřeší v jeden čas a na jednom místě, nemusí se zvlášť vydávat do několika specializovaných obchodů,“ říká Jakub Sloup nákupčí školního sortimentu ve společnosti Tesco.


Podobná věc by se v papírnictví nestala. Supermarkety ale nabízejí lidem možnost nakoupit školní potřeby dohromady s pravidelným rodinným nákupem.

Češi utratí za školní výbavu nejčastěji do 2 tisíc korun

Češi za školní výbavu pro svoje děti nejčastěji utratí do 2 000 korun, Slováci pak o něco více – do 100 eur. Necelá pětina rodičů pak svým dětem nakoupí za více než 3 000 korun nebo více než 100 eur. Rodiče však čekají ještě další výdaje vedle těch za klasické školní potřeby. Za sportovní výbavu plánuje většina Čechů utratit do 1 000 korun, za svačinovou výbavu pak do 200 korun. U našich východních sousedů je to obdobné, Slováci svým dětem nejčastěji pořídí sportovní výbavu do 40 eur a svačinovou do 10 eur.

Většina rodičů (53 %) očekává, že jejich náklady na pořízení školní výbavy budou přibližně stejné jako loni. Průzkum však také ukázal, že významné procento dotazovaných rodičů je letos připraveno utratit více – vyšší nebo podstatně vyšší náklady totiž letos očekává shodně 37 % Čechů a Slováků. Naprostá většina rodičů přitom každý rok pouze doplňuje to, co chybí nebo co je třeba vyměnit (Češi 57 %, Slováci 67 %), celou školní výbavu obměňuje každý rok zhruba pětina českých a slovenských rodičů.

Nadpoloviční většina Čechů (56 %) a dvě třetiny Slováků (66 %) v průzkumu potvrdily, že při výběru školní výbavy jde o společnou domluvu mezi nimi a dětmi. Rodiče hledí zejména na funkčnost, kvalitu a cenu. U dětí funkčnost a kvalita rovněž obsazují první příčky, na rozdíl od rodičů však sledují také vzhled a design.

Rodiče svým dětem každý rok kupují hlavně psací potřeby, sešity a učebnice. Podle potřeby pak pořizují školní tašky a batohy. Nejdůležitější při výběru je pro ně opět funkčnost, kvalita, cena a v neposlední řadě také zdravotní hledisko.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: