Psům z australských útulků hledá nový domov na Instagramu umělá inteligence

18. 2. 2019 | Kristýna Vozková
Jak se hledá nový domov pro útuláčky v 21. století? Přes sociální sítě, za využití umělé inteligence a systému rozpoznávání obličeje.

Přemýšlíte o adopci psa z útulku, ale přeci jen máte specifické požadavky na plemeno a vzhled vašeho budoucího čtyřnohého parťáka? S geniálním řešením přišla australská organizace Pet Rescue, která se aktuálně snaží najít nový domov pro více než 9,5 tisíce opuštěných domácích mazlíčků po celé zemi. Ve spolupráci s agenturou DDB Australia vytvořila umělou inteligenci, která pomáhá pejskům najít nový domov za pomoci systému rozpoznávání obličejových rysů”.  

Jak to celé funguje? Stačí označit fotku vašeho chlupatého favorita hashtagem #petme a umělá inteligence vyhodnotí jeho specifické rysy a v databázi Pet Rescue najde chlupáče, který jako by mu z oka vypadl. Následně vám odpoví na váš komentář zasláním odkazu, na kterém si můžete konkrétního psa prohlédnout. Více informací naleznete přímo na platformě PetMe.

A jak vůbec nápad na vytvoření umělé inteligence, která hledá zvířatům nový domov, vznikl? Pet Rescue a DBB Australia vycházeli z toho, že na Instagramu má mnoho zvířat více sledujících než lidé. Zdá se, že zkrátka milujeme kochat se pohledem na němé tváře a lajkujeme a komentujeme jejich fotky o sto šest. Zároveň je prý vyšší pravděpodobnost, že si uživatel bude chtít domů pořídit stejné plemeno, které na sociálních sítích sleduje.

Díky PetMe má tak možnost najít si parťáka přesně podle svých představ a udělat tak dobrý skutek. Tolika zvířatům se na Instagramu dostává spousta lásky a pozornosti, zatímco ve stejnou chvíli je pro psy v útulku těžké získat jí alespoň trochu. Proto jsme přemýšleli, jak využít známých psů na Instagramu a pomoci tak těm neznámým v útulcích najít domov,” uvádí kreativní ředitel Alex Newman. Tento projekt je tak dalším důkazem toho, že pokud se moc sociálních sítí využívá rozumně, může bez nadsázky i zachraňovat životy.

Zdroje: adsoftheworld.com, campaignbrief.com,  marketingmag.com

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.