Řazení komentářů na Facebooku má nová pravidla

16. 6. 2019 | Kristýna Vozková
Které komentáře uvidí uživatelé pod příspěvky jako první? Facebook poodhalil svá interní pravidla a faktory, které bere při určování pořadí zobrazených komentářů v potaz.



V pátek Facebook představil na svém blogu novinky týkající se způsobu řazení komentářů u veřejných příspěvků stránek a uživatelů s vyšším počtem sledujících. Chce tak dle vlastních slov přispět k smysluplným konverzacím svých uživatelů tím, že jim zobrazí ty pro ně nejrelevantnějších komentáře.

Jejich výběr závisí na několika faktorech: 

  • Integrita: Facebook nezobrazuje takové komentáře, které porušují pravidla komunity.
  • Názor uživatelů: při zobrazování hrají roli také výsledky z průzkumů, do kterých uživatele zapojuje (například to, že si určité typy komentářů přejí nebo naopak nepřejí vidět).
  • Angažovanost: Facebook se snaží své uživatele přimět k interakci, nejvíce komentované a lajkované komentáře se tak běžně zobrazují na vyšších pozicích.
  • Vlastní nastavení: uživatelé se mohou sami rozhodnout, zda chtějí, aby Facebook pořadí komentářů určoval nebo aby se jim zobrazovaly chronologicky. U stránek a uživatelů s více sledujícími Facebook tuto funkci zapíná automaticky, ale uživatel ji může v nastavení vypnout. Naopak uživatelé s menším počtem sledujících ji mohou v případě zájmu zapnout.

Facebook dále uvádí, že aby neustále zlepšoval relevanci a kvalitu řazení komentářů, bude více zobrazovat ty, na které zareagoval autor původního příspěvku a také komentáře od jeho přátel. Zdá se však, že při určování pořadí komentářů hrají roli i další faktory. Screenshot, který ve svém článku pro Social Media Today uveřejnil Andrew Hutchinson, ukazuje, že komentář s označením „top fan” se zobrazil na nejvyšší pozici, ačkoliv komentáře pod ním získaly od ostatních uživatelů více lajků nebo komentářů.

 

Samotní uživatelé mají také možnost ovlivnit pořadí komentářů u svých příspěvků tím, že smažou ty, které považují za zcela mimo dané téma, jakkoliv nevhodné nebo za spam.

Zdroje:  newsroom.fb.com , socialmediatoday.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.