Reklama týdne: Mercedes - Magic Body Control

27. 9. 2013 | Petr Michl
Kdo je nejméně pravděpodobná hvězda reklamy na Mercedes? Tancující slepice!

Klient: Mercedes-Benz

Agentura: Jung Von Matt

Země:  Německo

Systém adaptivního podvozku Magic Body Control zahrnuje stereo-kameru snímající povrch vozovky. Jí pořízené informace vyhodnocuje řídící elektronika a nastavuje tuhost podvozku, tak aby zajistila jistou a pohodlnou jízdu bez rušivých otřesů. Pro spoustu moto fandů budou znít tyto věty přitažlivě, obecně je ale můžeme považovat za příliš technické. A technické detaily je potřeba vysvětlit v reklamách „polopaticky", velkou zkratkou nebo trefným příměrem. Poslední možnost si vybrali v automobilce Mercedes-Benz a stabilitu při pohybu ilustrovali na kuřatech. Ano, na těch opeřených tvorech spojených s venkovem, které většina řidičů Mercedesu potká tak na talíři. Obzvláště to pak bude platit pro majitele nejluxusnější modelové řady S, která je jako jediná systémem Magic Body Control vybavena.

Samotná myšlenka využití slepic v reklamě na prémiovou značku je přinejmenším netradiční. Povedený hudební podkres dodává celému videu nádech neškodné zábavy, která má ovšem ve světě internetu mnohem větší atraktivitu než by měly škrobené reklamy zobrazující mocné manažery v nablýskaných černých limuzínách. Pokud si však myslíte, že se jedná o vizionářství marketérů Mercedesu, je to poněkud sporné. V únoru tohoto roku totiž byla publikována reklama využívající ten samý nápad - značka Fuji díky němu ilustrovala systém stabilizace obrazu u svých fotoaparátů.

K nějakým odsudkům je nicméně mnohem důležitějším datum tvorby spotu a ne jeho publikace. I proto nyní hoří spory o tom, co bylo dřív – slepice nebo slepice. Jeden diskutující na Ads of The World podpořil své tvrzení o tom, že Jung Von Matt natočil spot již na podzim 2012 video důkazem toho samého obrazu s poněkud méně optimisticky vyznívajícím hudebním podkresem – z 20. 2. 2013.

Spory o originalitu nápadu nicméně necháme do kurníků. Funky k slepicím sedí více než elektronické beaty nebo country k laboratorně bílému kuřeti. Hlasujeme proto pro aktuální video Mercedesu, které za necelých 5 dnů od publikace přepročilo hodnotu 2 milionů zhlédnutí.

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.