Reklama týdne: Otisk podrážky funguje jako marketingová plocha

14. 1. 2022 | Aneta Birnerová
Turisti poškozovali chráněné údolí Jackson Hole ve Wyomingu chozením mimo vyznačené cesty. Jeho zaměstnanci proto obuli trekové boty se speciálně natištěnou 3D podrážkou a prochodili všechny turistické stezky v okolí. Nezanechali za sebou nic víc než vzkaz pro hikery: „Držte se stezky.“

Zdroj: Colle McVoy

Kampaň: Tread on the trail (Drž se stezky)

Klient: Jackson Hole Travel & Tourism

Agentura: Colle McVoy

Marketing je nejúčinnější přímo na místě činu. Nemá smysl poučoval turisty o chování v přírodě pomocí billboardu na dálnici, nebo na ně cílit televizní reklamu během líného nedělního odpoledne. Přesně to si uvědomila turistická kancelář wyomingského údolí Jackson Hole. 

Co když ale „na místě činu“ standardní reklamní formáty použít nemůžete? Nezbývá, než přijít s novými, které jsou šetrnější k přírodě. A tak minulý podzim místní turistická kancelář navázala spolupráci se značkou Red Wing Vasque a obula své zaměstnance do hikingových bot na míru se speciální podrážkou s 3D tištěným nápisem: „Tread on the trail“ (Drž se stezky).

Zaměstnanci pak prošli téměř všechny stezky v údolí o rozloze 97 km2 a „tiskli“ do země svou zprávu. Byť nejde o trvalou stopu, turistická kancelář doufá, že si jejich nařízení vezmou turisté k srdci. „Věříme, že to, co začalo jako pravidlo, bude pokračovat jako hnutí,“ shrnuje poslání kampaně voiceover v následujícím videu, které bylo o jedinečné marketingové akci natočeno. Na spot se můžete podívat níže:

Kampaň pro turistickou kancelář Jackson Hole vytvořila agentura Colle McVoy, jejíž skupinový kreativní ředitel Dustin Black se k její exekuci vyjádřil následovně:

„Hledali jsme způsob, jak předat naši zprávu, aniž bychom se podíleli na zvýšení vizuálního šumu. Věděli jsme také, že zpráva nesmí být mimo oficiální stezku (např. v televizi, u silnice pozn. red.), protože rozhodnutí opustit ji je spontánní."

Kampaň sice vyvolala lokální pozdvižení, ale tím to podle Blacka nekončí. „Hledáme partnera, který nám pomůže myšlenku rozvést dál. Chceme trekové boty se zprávou na podrážce vyrábět ve velkém.“ 

Agentura si uvědomuje, že jde jen o malé gesto, ale doufá, že jeho kreativita rozpoutá konverzaci, která povede k trvalé změně návyků místních turistů. Black budoucí marketingové směřování shrnuje těmito slovy:

„Můžeme něco změnit pouze prostřednictvím spousty malých gest, která mají potenciál zvýšit povědomí o problému. Tohle je rozhodně malé gesto, ale doufáme, že zkoušením mnoha věcí, velkých i malých, nakonec motivujeme lidi k tomu, aby na cestách o svém okolí více přemýšleli.“

Není náhodou, že kampaně podobného typu vznikají právě ve Wyomingu, severoamerickém státě, který se může pochlubit sedmi národními parky – mezi něž patří i ten nejstarší na světě, Yellowstonský národní park. Kde jinde by měla vznikat a uspět iniciativa na ochranu životního prostředí?

Zdroj: Muse by ClioNational Geographic

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: