Reklama týdne: Paolo Sorrentino, Zendaya, Anne Hathaway a diamanty Bulgari. Co je víc?

28. 7. 2022 | Eva Dragulová
Když si reklamní gigant nechá natočit reklamu od samotného Paola Sorrentina, vznikne z toho umělecký skvost, který si budete chtít pouštět stále dokola. Šperky, dvě špičkové herečky a nádherné prostředí Říma. Sorrentino pro Bulgari zachytil blýskavou esenci italskosti.

Doslova euforický tanec Anne Hathaway a Zendayi mezi diamanty zrežírovaný Paolem Sorrentinem? To je nová reklama na šperky Bulgari. Dvouapůlminutový spot s názvem „Nečekané zázraky" se odehrává (kde jinde než) v Římě a prostupuje jím i špetka smyslného milostného vzplanutí, navíc může odkazovat na roli Anne Hathaway třeba ve filmu  Debbie a její parťačky, kde diamanty sehrály také hlavní roli.

 „Přijměte srdečné pozvání do Říma a hledejte radost a zázrak v každém okamžiku, zářivou krásu na těch nejpřekvapivějších místech – s vědomím, že když budete dostatečně zvídaví, otevře se vám nekonečně mnoho nádherných příležitostí. Objevte #UnexpectedWonders, nový film značky #Bulgari. #Rome," deklamuje luxusní módní značka v popisku k videu. 

 

V krátkém spotu najdete všechno a zároveň nic. Příběh, který je na první pohled prostý – krásné ženy, krásné šperky a inspirativní město. A pak ten druhý, ten, jenž talentovaný italský režisér skryl pod povrch zjevné dějové linky. Dlouhé pohledy do očí, rozjitřená nitra, vnitřní krása, která se dere na povrch skrze diamanty a skrze nevyslovené věty. Očekávání a chvění.

 


Co se skrývá pod povrchem? 

Anne Hathaway začíná reklamu replikou: „Hledání..." Zendaya ji hned doplňuje: „...nikdy nekončí.“ Obě herečky vchází do domu s drahými šperky kolem krku. A tady už přebírá roli Sorrentinova umělecká manýra. Protikladné střídání chladu a tepla, stínu a světla, pohybu a statiky. Důraz na překrásné šperky rozházené po domě, obě ženy, které jsou oslněny krásou klenotů, ale i sebe vzájemně, což napovídají dlouhé výmluvné pohledy. Detaily ustupují celku a naopak.

 

Najednou ze stropu padají jako drahokamy barevné okvětní lístky. Motýli se vznášejí kolem tváře Anne Hathaway, která se postupně rozvlní do pomalého tance. Zendaya přitančí prosluněným prostorem, obě ženy zaujaté pohybem tady a teď zvenčí pozoruje páv. Reklama končí záběrem na obě herečky, které si vychutnávají výhled na krásy Říma a dotýkají se něžně hlavami. Zendaya zašeptá: „Abychom objevili nečekané zázraky…“ A poslední scénu tvoří květy padající pozpátku do římského nebe. 

Paola Sorrentina si nemůže dovolit pro vytvoření reklamy jen tak nějaká značka. Jeho umělecký manýrismus se však s krásou šperků doplňuje naprosto dokonale. Okázalost jejich krásy a jeho stylu signalizuje, že pořídit si šperk od Bulgari je něco, je to událost, zázrak, jež si budeme pamatovat navždy. Není to pro každého. Není to minimalismus. Je v tom ale určitá radost z krásy života, která čiší z každého záběru. Připomenutí, že i zdánlivé detaily mohou proměnit celou realitu náhle v něco jiného, protikladného. Sorrentino má ve svých filmech dar rozeznít v člověku skryté vzpomínky, zadrnkat na tu správnou strunu, a v této povedené reklamě se mu to daří také. 

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: