Reklama týdne: Sandy Hook Promise — Back to School Essentials

23. 9. 2019 | Petr Michl
Jak se cítí děti, když někdo přijde do školy a začne po nich střílet? Parodie na všechny veselé back to school kampaně vám nebude chtít prodat penál nebo aktovku. Ukazuje horor, který zažilo v USA od střílení v Colombine bezmála čtvrt milionu dětí.

Klient: Sandy Hook Promise

Agentura:  BBDO New York

Země: USA

 

Jsme v období, kdy už tzv. „back to school“ kampaně odezněly. V tomto ohledu přichází ta od neziskové organizace Sandy Hook Promise pozdě. Přesto si ji pravděpodobně zapamatujete ze všech nejspolehlivěji. Její spot totiž ukazuje nezbytnosti pro návrat do školy v mrazivých souvislostech.

Ten název vám je pravděpodobně povědomý. Sandy Hook je jméno školy z města Newton, kde v roce 2012 proběhlo řádění šílence, které připravilo o život 20 dětí a 6 dospělých. Sandy Hook Promise je pak neziskovou organizací založenou jejich rodiči, jejímž cílem je zabránit podobným krveprolitím.

V PSA spotu (Public Service Announcement, pozn. red.) od BBDO New York nazvaném „Back to School Essentials“ se děti chlubí svým novým vybavením. Od perfektního baťohu a okolní zvuk potlačujících sluchátek skvělých pro studium se rychle dostaneme do spirály strašidelných výjevů. Chlapec nadšený z nových tenisek je užije zejména při úprku před šíleným střelcem. V případě podobného útoku pomůžou jako obranná zbraň i nůžky. Na co se hodí punčocha, se raději podívejte sami.

Spot Končí sdělením:

„Je čas návratu do školy a vy víte, co to znamená. Střílením ve školách se dá zabránit, když znáte jejich (varovné) znaky.“

Sandy Hook Promise spouští PSA kampaň každý rok, i když obvykle tomu tak bylo v prosinci u příležitosti výročí masakru. Ta letošní má podtitulKnow The Signs(„Znej znamení“) a jejím cílem je upozornit na některá znamení, která mohou objasnit divné chování a zasáhnout ještě předtím, než dojde k eskalaci násilí. „Tento rok jsme chtěli způsobit větší dopad. Chceme zaujmout v místech, kanálech a prostorech, které jsme dosud nezasáhli. Chceme využít všechna klišé šťastných back to school kampaní, co se vám snaží prodat školní pomůcky, a obrátit je na hlavu… Toto je dnes běžný stav. Jediná back to school nezbytnost je znát (varovná) znamení,“ uvedla Lindsey Cash zastávající pozici senior director v BDO New York.

Jedna ze zakladatelek Sandy Hook Promise a matka jedné z obětí Sandy Hook, Nicole Hockley, uvedla: „Na mé dítě nedám nikdy neprůstřelný batoh. Vysílá to úplně špatnou zprávu. Není voják jdoucí do války: je to kluk, co jde na hodinu matematiky.“

Pokud vám záběry spotu přijdou přehnané či emocionálně vyděračské, vězte, že se vyjadřují k problému, který rozhodně nelze označit za okrajový. Od střílení na střední škole v Colombine v roce 1999 zažilo v USA útok střelnou zbraní ve škole 228 tisíc dětí. Jinými slovy: ocitly se v podobných situacích, které ukazuje video „Back to School Essentials“.

I proto kampaň nekončí jen spotem, pro který darovaly vysílací čas a reklamní prostor desítky televizních stanic a vydavatelství. Letos prostoupí i do rádií a outdooru. Její součástí je i online edukační program, který varovné znaky předcházející střelbě vysvětluje.

Zdroje: Today, Adweek, Washington Post

 

Kam dál?

 

Podle informací Sandy Hook Promise 80 % střelců a 70 % jedinců, kteří spáchali sebevraždu, se se svými plány někomu svěří, než se k činu skutečně odhodlají. Až příliš často nebere nikdo tato vyznání vážně a nezakročí proti nim. Tomuto tématu se věnoval i PSA spot z roku 2016 nazvaný Evan. Je to také velmi silný materiál. Podívejte se na něj.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.