Reklama týdne: Under Armour – Yusra Mardini

27. 10. 2017 | Kristýna Vozková
Syrská dívka Yusra Mardini plavala o život a olympiádu v dokumentu Českého rozhlasu. Nyní je globální reklamní hvězdou nové kampaně značky Under Armour. 

Klient: Under Armour Deutschland/ Europe

Agentura: Nordpol + Hamburg

Země: Německo


Úspěch na olympijských hrách se nutně nemusí měřit podle počtu medailí. Yusra Mardini nedovezla domů žádnou a i přesto její životní příběh obletěl celý svět. Nyní devatenáctiletá syrská plavkyně se stala ambasadorkou sportovní značky Under Armour a spolu s Misty Copeland a Lindsey Vonn reprezentuje dámskou sekci UA Women.

Mardini reprezentovala uprchlický tým na olympiádě v Riu. Samotná soutěž pro ni však nebyla tou nejtěžší životní zkouškou. Předcházela jí totiž dlouhá a strastiplná cesta ze Sýrie do Německa. Nyní se mladé dívce plní všechny její sny, stala se nejmladší ambasadorkou Úřadu OSN pro uprchlíky (UNHCR), podle magazínu TIME se řadí mezi 30 nejvlivnějších teenagerů roku 2016 a magazín People ji zařadil mezi 25 žen, které mění svět.

Její úspěchy a úsilí jsou pro nás velkou inspirací. Ať už hovoříme o jejím soukromém životě nebo o její kariéře,“ uvedl Chris Bate, generální ředitel UA pro Evropu. „Způsob, jakým se vyrovnává se životními výzvami – minulými i současnými –je důkazem obrovského charakteru.“

V 90vteřinovém spotu značky Under Armour vypráví Mardini svůj dramatický životní příběh.

Neměla jsem dnes být naživu. Měla mě zabít bomba, která zasáhla bazén v Damašku,“ začíná dívka své vyprávění. Popisuje, jak měla zahynout na člunu ve Středozemním moři jako jedna z mnoha uprchlíků plavících se do Řecka. Yusra cestu přežila a dnes znají její příběh lidé po celém světě. Rok poté, co uprchla ze Sýrie, plavala na olympiádě v Riu.

Myslela jsem na to, že by byla opravdu ostuda, kdybych se utopila v moři, protože jsem plavec,“ řekla Yusra v jednom z rozhovorů. „Plavat na olympiádě v Riu pro mě byl nepopsatelný pocit.“ Mardini doufá, že bude moci soutěžit na olympijských hrách v Tokiu v roce 2020. Hovoří se o třech potenciálních týmech: Sýrii, Německu a uprchlickém týmu. Chris Bate uvedl, že společnost Under Armour Yusru Mardini na její cestě k Tokiu plně podporuje.

Potenciálu životního příběhu mladé Syřanky ale nevyužila jen značka Under Armour. V květnu roku 2018 by měla vyjít kniha o jejím životě a britská produkční společnost Working Title k příběhu získala filmová práva. Film by měl režírovat Stephen Daldry.

Yusra je důkazem toho, že šťastné konce nemusí mít jen pohádky. Ze své minulosti dnes čerpá sílu ve chvílích, kdy ji život nebo sport srazí na kolena. „Vzpomenu si na svou minulost a má síla vzroste“. S tímto prohlášením plně koresponduje slogan „Turn your pain into strenght“  i slogan samotné značky Under Armour – „I Will“.

Více o cestě Yusry Mardini ze Sýrie do Ria se můžete dozvědět v dokumentu Českého rozhlasu.

Zdroje: adweek.com,  extra.rozhlas.cz

Kam dál?



Není to poprvé, co se Under Armour spojil s  plaváním. Tribut Michaelovi Phelpsovi, Rule Yourself, vydaný před jeho poslední olympiádou v Riu patří mezi nejkrásnější reklamy posledních let. 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.