Říjnové volby na sociálních sítích: ANO lídrem Facebooku, TOP 09 nejaktivnější na Twitteru

27. 10. 2014 | Petr Michl

Jak aktivní byly před říjnovými komunálními a senátními volbami české politické strany? Na to odpovídá studie výkonnostní agentury Performics vycházející z jejího nástroje SocialTools. Ta pokrývá aktivitu klíčových politických stran v období mezi 1. 9. do 19. 10. 2014. Králem na Facebooku je jednoznačně hnutí ANO. Tradiční polické strany TOP 09, ODS, Strana svobodných občanů a ČSSD byly naopak aktivní na Twitteru, kde ANO nekomunikovalo vůbec.

Na Facebooku bylo během komunálních a senátních voleb nejvíce aktivní hnutí ANO, které právě během října předstihlo co do počtu fanoušků stránky TOP 09, které byly dlouhou dobu lídrem. ANO v době voleb získalo více než 10 tisíc nových fanoušků, TOP 09 necelých 5,5 tisíce.

Počty fanoušků politických stran ke dni 19. 10. 2014

Zdroj: Performics

Nejvíce příspěvků denně přidávalo ANO

Nejvíce příspěvků denně ve sledovaném období (od 1. 9. do 19. 10.) přidávalo hnutí ANO, a to v průměru více než 12, průměrně téměř 4 příspěvky denně pak publikovala ODS, následovaná KDU-ČSL, ČSSD a Stranou zelených. Celkově byly strany nejaktivnější v průběhu samotných voleb. TOP 09 byla z hlediska aktivity s 1,63 příspěvků za den třetí nejhorší od konce, přičemž za ní zůstávala už jen KSČM a Starostové a nezávislí. Vzhledem k tomu, že mezi těmito subjekty a TOP 09 je propast téměř 95 tisíc fanoušků, lze počínání TOPky považovat za nevyužitou příležitost, která silně kontrastuje právě s aktivitou ANO i tím, že ANO využívalo například formát Facebook videí k propagaci svých volebních spotů.

Průměrný počet příspěvků politických stran na Facebooku v období od 1. 9. do 19. 10. 2014

Zdroj: Performics

Počty příspěvků v období od 1. 9. do 19. 10. 2014

Zdroj: Performics


Jiná situace panuje na Twitteru – ANO ho ignorovalo

„Během sledovaného období hnutí ANO Twitter ignorovalo a soustředilo se výhradně na Facebook," říká Olga Szélesová, Social Media Supervisor z agentury Performics. Velmi aktivní byly ČSSD, TOP 09, ODS a Strana svobodných občanů.
Nejvíce tweetů strany umísťovaly v termínech voleb – viz graf níže.

Počty tweetů v období od 1. 9. do 19. 10. 2014

Zdroj: Performics

Nejvíce followerů má TOP 09

Nejvíce followerů (stoupenců) na Twitteru má TOP 09 (více než 7000), následuje ODS (více než 5000), Strana svobodných občanů, Piráti a Strana zelených mají všichni kolem 4000 stoupenců. ČSSD pak necelé 3000.

Počet followerů (stoupenců) politických stran na Twitteru (k 19. 10. 2014)

Zdroj: Performics

Nejvíce na Twitteru publikovaly ČSSD a ODS

ČSSD a ODS publikovaly v období od 1. září do 19. října v průměru 6 tweetů denně.

Průměrný počet tweetů politických stran v období od 1. 9. do 19. 10. 2014

Zdroj: Performics

Bez analýzy obsahu či engagementu jednotlivých příspěvků lze na základě těchto dat hodnotit primárně jen aktivitu a snahu" jednotlivých stran. ANO se rozhodlo soustředit na Facebook jako na kanál s největším zásahem a úplně ignorovat Twitter. TOP 09 měla naopak více tweetů než příspěvků na FB denně. Vzhledem k rozsahu její fanouškovské báze, která byla i po velkou část volebního klání nejvyšší ze všech politických stran, to lze hodnotit jednoznačně jako promarněnou příležitost.

Zdroj dat: Performics

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.