Sdělení, které vidí pouze děti

13. 5. 2013 | Petr Michl

To, že se jedna značka snaží doručit různá sdělení různým cílovým skupinám, není tak neobvyklé. Méně tedy u neziskových organizací, jež se nejčastěji snaží o co nejsilnější poselství, které má potenciál univerzálního oslovení. O jiný přístup s dvěma poselstvími na jednom reklamním nosiči se ovšem pokusila agentura Grey Spain pro ANAR Foundaution, nadaci pro pomoc dětem a adolescentům v nebezpečí. A podařilo se jí to u tak tradičního formátu, jako je plakát - i když tedy v podobě citilightu.


Dospělý vidí na plakátu pouze obličej smutného dítěte a text „Týrání dětí je někdy viditelné jen tomu dítěti, které jím trpí", dítěti se pak zobrazí i výzva „Pokud ti někdo ublíží, zavolej nám a my ti pomůžeme" spolu s telefonním číslem. Tohoto efektu bylo dosaženo díky speciální metodě tisku, která dělá viditelným jiný obraz při nazírání z rozdílných úhlů. „Dětská věta" společně s doplněním tváře na plakátu o modřiny je pak zpozorovatelná jen těm s výškou menší než 135 cm, maximálně tak těm s průměrnou výškou desetiletých dětí. Tato dvojakost byla motivována strachem, že by dítě doprovázené agresorem, mohlo být od reakce v podobě telefonátu o pomoc odrazeno.


Tato metoda tisku se nazývá lenticular printing a je tu už přes 70 let. Můžete ji znát třeba z pravítek či hokejových kartiček. Tištěná vrstva složená třeba i z více než dvou fotografií je potažená mírně vypouklou vrstvičkou plastu, jakousi čočkou roztaženou na plochu. Díky ní se pak obraz viditelný pro oko liší dle úhlu pohledu. Tato metoda byla samozřejmě využitá v marketingu i dříve, třeba v případě reklamy na penzijní fond AMF, za kterou dostala agentura Forsman och Bodenfors grand prix na reklamní soutěži Cannes Lions 2008. Při pohledu na tento plakát jste mohli uvidět zestárnutí o 40 let během několika vteřin.


Tuto techniku využil i plakát McDonald's upozorňující na to, že nehledě na to, jak moc se připozdívá, můžete vždy zakousnout hamburger z populárního fast food řetězce.
Zdroj: data.fubiz.net

Lenticular printing našel využití i u tištěného propagačního materiálu ilustrujícího nástavbu na korbu trucku.

Pokud se chcete dozvědět o popisované metodě tisku více, prohlédněte si prezentaci níže.


Zdroje: petapixel.com, www.slideshare.net/yukai/, adland.tv, data.fubiz.net, world3d.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.