Seriál House of Cards zapojil hlavní postavu do souboje o post prezidenta USA

15. 3. 2016 | Jakub Hort
Propagace nové sezóny House of Cards byla založena na fiktivní prezidentské kampani hlavní postavy.

Rok 2016 znamená v USA hlavně volbu nového prezidenta. Výsledek těchto dostihů o křeslo v Oválné pracovně bude známý až na podzim, z marketingového pohledu se ale dějí zajímavé věci už teď. Mezi všemi kandidáty totiž vystupuje z řady ten, jehož kampaň je fiktivní.

Frank Underwood, hlavní postava seriálu House of Cards, se 4. března vrátil v nové sérii na obrazovky. Vzhledem k tomu, že seriál je politické drama, byl by hřích nevyužít k propagaci nových dílů souběh časové osy příběhu a reálných událostí roku. Pro Netflix, který tento oblíbený seriál produkuje, je to unikátní příležitost, jak zapojit vlastního kandidáta do souboje o Bílý dům.

Celá kampaň odstartovala při poslední prosincové debatě Republikánů. Do reklamní pauzy jejího televizního přenosu byl zařazen spot na novou řadu, který byl vytvořen v podobném duchu jako politické reklamy ostatních kandidátů. „Je nový den v Americe. Více lidí dnes půjde do práce, vrátí se domů ke svým rodinám a vyspí se lépe, než kdy předním. To všechno se děje díky jednomu muži, který se odmítl usadit a upřednostnil lid před politikou. A ten muž je Frank Underwood,“ zní inspirativně z videa. Poté se konečně objeví představitel nového kandidáta na prezidenta Kevin Spacey a prohlásí: „Ameriko, teprve začínám.“

Tento spot z velké části vycházel z videa „It's Morning Again in America", které bylo v roce 1984 vytvořeno v prezidentské kampani Ronalda Reagana.

I další formy propagace nové sezóny se nesly v podobném duchu a vznikla tak pravá nefalšovaná prezidentská kampaň Franka Underwooda. „Domovským státem Franka je Jižní Karolína, proto jsme se právě tam rozhodli vytvořit centrálu kandidáta. Je to jedinečná možnost, jak přivést seriál k životu v reálném světě,“ řekl představitel Netflixu. Novinky a vývoj kampaně můžete sledovat na oficiálním webu FU2016.com nebo na sociálních sítích pomocí hashtagu #FU2016.

Dalším povedeným kouskem bylo využití scény z 2. série, kde (pozor spoiler) Frank Underwood strčí jistou osobu pod soupravu metra ve Washingtonu D.C. A právě tam se objevily politické reklamy s výborným sloganem: „Postrčení správným směrem.“

Vynikajícím způsobem byl také vytvořený trailer, ve kterém Frank Underwood promlouvá k občanům z Oválné pracovny. „Říká se, že máme ty vůdce, které si zasloužíme. A tady je, co si myslím já, že si Amerika zaslouží. Dávám lidi vždy na první místo. Věřím ve vrácení Ameriky zpátky na správnou cestu. Věřím v otevírání dveří. A jsem ochotný spolupracovat s oběma stranami, abychom získali vše, co chceme,“ zatímco klidně a sebevědomě předává tuto zprávu voličům, v traileru problikávají záblesky na činy, které musel v předchozích 3 sezónách vykonat. 

„Jsem skromný muž. Nikdy nezapomenu, odkud pocházím. Schytal jsem pár ran, ale nikdy jsem nebral vaši podporu za samozřejmou. Věřím v to, že lidé dokážou jít správným směrem. Musíme ale všichni být volní a dělat vlastní rozhodnutí,“ přesunul se ve druhé části proslovu na budoucnost. „Říká se, že máme ty vůdce, které si zasloužíme. Já si myslím, že Amerika si zaslouží Franka Underwooda a ve svém srdce víte, že mám pravdu.“

Zdroje: Creativity-OnlineAdweek

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: