Seznam.cz pokračuje v růstu. Loni jeho tržby stouply o 5 % na 4,7 miliardy korun

23. 6. 2020 | redakce
Loňský rok byl pro Seznam.cz především ve znamená nárůstu významu nekonečného feedu na domovské stránce s obsahem cizích médií. Homepage Seznamu přitom na konci roku přinášela 146 milionů prokliků na mediální obsah.

Seznam.cz neustupuje ze svých pozic. Ač se ve schopnostech svého vyhledávače zdaleka nemůže rovnat Googlu, pro miliony českých uživatelů je jakýmsi rozcestníkem internetu a místem, kde hledají mediální obsah. I díky tomu se navýšil v roce 2019 obrat v meziročním srovnání o 5 %. Seznam.cz loni utržil 4,69 miliardy korun. Společnost v uplynulém roce dosáhla zisku před zdaněním 1,4 miliardy při profitabilitě 30 %.

Největší podíl z obratu připadá reklamnímu systému Sklik, který dokázal v obsahové síti růst o 15 %. Souvisí to s velkým rozvojem homepage Seznam.cz, kde se výrazně zvýšil počet partnerských médií v „nekonečném feedu“. Zde vystavená média totiž musí ukazovat lidem, co si na jejich články klikli ze Seznamu, právě Sklik reklamu.


Pavel Zima: Zdroj: TelevizeSeznam.cz

Seznam.cz má tři CEO: Tomáše Kapalína, Ondřeje Procházku a Pavla Zimu. Od února loňského roku tito tři místopředsedové představenstva zastávají roli kolektivního CEO.  Poslední jmenovaný se ohlíží za hlavními milníky:

„Rok 2019 jsme zasvětili zejména domovské stránce a s tím související personalizaci obsahu pro naše uživatele. Velké mediální domy i menší vydavatelé mají enormní zájem o umístění svých článků v našem nekonečném feedu, o čemž svědčí i počet partnerských webů, kterých je dnes kolem tří stovek. Počet prokliků z domovské stránky na obsah našich i partnerských webů se na konci roku 2019 zastavil na hodnotě 146 milionů měsíčně, což je oproti předchozímu roku navýšení o 17 %.“

Jen v březnu 2020 zaznamenali z domovské stránky www.seznam.cz na 228 milionů prokliků na obsahové weby. Jde o meziroční nárůst o nevídaných 60 %. Homepage Seznamu se evidentně stala pro obrovoskou masu uživatelů internetovým rozcestníkem zpráv o novém koronaviru. S Covid-19 souvisí také nárůst uživatelů služby Mapy.cz, do které Seznam.cz rychle dopracoval funkcionalitu umožňující zobrazit, zdali se blízko vás nepohybuje někdo s Covid-19, kdo tuto informaci dobrovolně přes aplikaci sdílí.  


Ukázka médií z nekonečného feedu na homepage, které nepatří Seznam.cz. 

Stav nouze akceleroval růst mnoha segmentů e-commerce, přesto jsou v Seznamu s plány na tento rok obezřetní. Pavel Zima k tomu dodává:

„Byli jsme při plánování nákladů pro letošní rok velmi opatrní, protože jsme tušili příchod ekonomické krize. Naše obavy potvrdila koronavirová epidemie, jejíž dopady ovlivňují český byznys. Naším cílem je i přesto udržet rozumnou míru profitability.“ 

Zima přitom očekává další negativní ekonomické dopady koronakrize, zejména na přelomu letošního a příštího roku. Plánem pro Seznam.cz, který se věnoval na začátku roku například i akvizicím na radiovém trhu, když koupil stanice Expres FM a Classic Praha, je udržet se v zisku.


Tip redakce: 

Jaké byly hospodářské výsledky Seznam.cz v roce 2018? Podívejte se zde

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.