ŠKODA AUTO DigiLab plánuje v Praze rozšířit svou flotilu sdílených elektrických skútrů BeRider

28. 2. 2020 | Petr Michl
ŠKODA AUTO už nechce být viděna jen jako automobilka. V Praze rozšiřuje od března svou flotilu sdílených elektrických skútrů BeRider ze 150 na 700.


Zdroj: ŠKODA AUTO

Elektrické skútry „BeRider“ se 1. března vrátí zpět do centra Prahy. Po úspěšném pilotním provozu na podzim loňského roku služba během několika nadcházejících měsíců postupně rozšíří svou flotilu ze současných 150 až na 700 elektrických skútrů.

Služba do nové sezony vstupuje s řadou vylepšení pro zákazníky. Letos si mohou elektrický skútr objednat i přes mobilní aplikaci „Citymove“, která nabízí multimodální řešení pro obyvatele Prahy. Tato aplikace vyvinutá rovněž ve ŠKODA AUTO DigiLab vypočítá nejlepší trasu, sestaví nejlepší kombinaci nebo pomůže najít místo pro parkování a umožňuje za tyto služby zaplatit přímo přes aplikaci.

Škoda není první automobilkou, která se odklání od titulu výrobce aut spíše do role entity řešící mobilitu lidí. Andre Wehner, Chief Digital Officer společnosti ŠKODA AUTO, říká:

„Digitalizace, konektivita a služby nové mobility  patří k pilířům naší Strategie 2025. Na naší cestě k ´Simply Clever Company pro nejlepší řešení mobility´, hraje naše inovační centrum ŠKODA AUTO DigiLab klíčovou roli. Tam pro naše zákazníky vyvíjíme zcela nová řešení mobility, která jim usnadní a zpříjemní všední den. Flexibilní a ekologické sdílení elektrických skútrů ,BeRider‘ je toho dobrým příkladem: Cílem je, v úzké spolupráci s městem přinášet maximální synergie s existující veřejnou dopravou a usnadnit cestování jak obyvatelům Prahy, tak lidem dojíždějícím za prací i návštěvníkům.“

Jak uvádí Jarmila Plachá, vedoucí ŠKODA AUTO DigiLab, dodává:

„BeRider stavíme jako součást chytrého ekosystému pro udržitelnou městskou mikromobilitu ve vzájemné shodě s hlavním městem. Patří sem i platforma pro soukromé sdílení aut peer-to-peer carsharing HoppyGo nebo projekt sdílení aut Uniqway pro studenty vysokých škol a univerzit, který byl vyvinut v úzké spolupráci se samotnými studenty a školami. Všechny tyto služby nové mobility pak integrujeme do jedné aplikace Citymove, která kromě našich služeb zahrnuje i veřejnou dopravu, parkování a další služby. Naše vize je, že zákazník svou cestu pohodlně naplánuje a zaplatí z jedné aplikace s využitím různých druhů dopravy.“

O elektrický pohon skútrů se starají dva lithium-iontové akumulátory. Skútry „BeRider“ jsou vybaveny LED předním světlem a kotoučovými brzdami vpředu i vzadu. Dosahují maximální rychlosti až 66 km/h. S dojezdem do 70 kilometrů se elektrické skútry hodí zejména na krátké až střední vzdálenosti. Aktuální dojezd se vždy zobrazuje na displeji. V uzamykatelném odkládacím prostoru jsou dvě helmy pro jízdu ve dvou. Pronájem se platí kartou a účtuje se podle doby používání, cena za minutu začíná na 5 korun. Kromě toho si zákazníci mohou vybírat z atraktivních cenových balíčků, u nejvýhodnějšího minutového balíčku je sleva 33 procent, tj. cena 3,30 Kč/min, při koupi do konce února dokonce 2,75 Kč/min. Pro řízení elektrického skútru je nutné být držitelem řidičského průkazu skupiny B nebo na motocykl třídy A1.

Služba vyvinutá společností ŠKODA AUTO DigiLab byla spuštěna v pilotním provozu v září 2019 a jednalo se o první nabídku svého druhu v České republice. „BeRider“ se za velmi krátkou dobu stal modelem úspěchu: Do ukončení pilotní fáze v prosinci 2019 zaznamenala tato služba více než 23 000 rezervací. Za tuto dobu dosáhl „BeRider“ pozoruhodných rekordů. Nejdelší trasa ujetá na jeden zátah tak činila 50 kilometrů, nejaktivnější uživatel absolvoval 151 jízd. Rekord za nejdelší celkovou absolvovanou trasu náleží věrnému zákazníkovi, který ujel 1 000 kilometrů. V průměru ujely elektrické skútry Prahou 5,9 kilometru za jednu rezervaci. Zákazníci přitom využívali bezemisní jednostopá vozidla především k jízdě do práce i jako dopravní prostředek ve volném čase.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.