Smajlíky jako webové adresy. Coca-Cola si zaregistrovala emoji URL vyjadřující štěstí

20. 2. 2015 | Petr Michl
:)

 

Coca-Cola dlouhodobě staví svou komunikační linku na tom, že šíří štěstí a radost. Její pobočka v Portoriku se na to zaměřila velice jednoduchým způsobem, který má v sobě ovšem náznaky geniality. Značka zaregistrovala URL pro všechny možné emoji znaky, které vyjadřují štěstí.

Proč mají adresy tak divnou koncovku, která jinak náleží tichomořskému ostrovu Samoa? „Emoji nejsou akceptovány u domén jako .com, .net a .org. Po jistém průzkumu domén, které akceptují emoji znaky, jsme se rozhodli využít .ws - písmena této domény totiž mohou znamenat We smile a zdálo se nám to proto relevantní pro značku,"  uvedl zástupce DDB Puerto Rico pro AdWeek.

Ti, co se přes emoji znaky dostanou na Emoticoke.com, se tam mohou zapsat z žádostí o jejich vlastní emoji adresu. „Velká část našeho publika nyní navštěvuje web skrze mobilní zařízení. Emotikony se staly pro mladé spotřebitele Coca-Coly jejich druhým jazykem. Cítili jsme to proto jako skvělou příležitost, jak se lépe propojit s demograficky nejdůležitější skupinou našich zákazníků,"  vysvětluje prezident portorického zastoupení Coca-Coly, Alejandro Gómez.

Kampaň má rozsáhlou podporu v tradičních médiích, včetně outdooru s vše říkajícími billboardy. Dle pátraní VentureBeat, pokus Coca-Coly není prvním případem zaregistrování emoji URL, rozhodně jde ale o první marketingové využití, které má navíc zatím velmi pozitivní odezvu :)



Zdroje:AdWeek, VentureBeat

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: