Sociální experiment: Každá zbraň má svoji historii. Neopakujme ji

19. 3. 2015 | Petr Michl
Ve falešném obchodě v New Yorku řekli zákazníkům ke každé zbrani její příběh. Není divu, že pak přestali věřit rovnici „vlastnictví zbraně = bezpečnější domov".



Značky, které mají příběh, jsou obvykle schopné prodávat lépe a za vyšší cenu. Neplatí to ale, pokud to jsou příběhy plné smrti a násilí. Ukazuje to i sociální experiment organizace States United to Prevent Gun Violence, která se rozhodla bojovat s v USA převládajícím názorem, že vlastnictví zbraně dělá domácnost bezpečnějším místem.

Za tímto účelem byl otevřen na Manhattanu obchod se zbraněmi, který ve výloze lákal na pomoc s výběrem těm, kteří o koupi své první zbraně teprve uvažují. Na každý model pistole či pušky byl připevněn štítek se souhrnem toho největšího masakru, který byl s nimi svázán. A snaživý prodejce je nezapomněl nadšeně popsat. Tento revolver. Nejsnadněji se používá, je nejvíce populární. Je to ráže .22 s šestipalcovou hlavní. Je to také zbraň, kterou našlo pětileté dítě v ložnici rodičů, sešlo do přízemí a zabilo s ní svého malého bratra starého 9 měsíců,"  vysvětluje jednomu manželskému páru.

 

Sběratelé milují tuhle zbraň," říká, když drží v ruce útočnou pušku Bushmaster XM15-E2S M4. Matka Adama Lanzy ji měla ve své sbírce také. On sebral ji a několik dalších. Zabil svou matku, pak odjel do (základní školy) Sandy Hook a zabil 6 učitelů a 20 nevinných dětí. 20 malých dětí, který zmizely jak lusknutím prstu."  Vše, včetně reakcí nakupujících, bylo zachyceno skrytými kamerami a na sestřih z videozáznamu se můžete podívat níže.



Zájemci o zbraně měli pochopitelně po strašidelném vyprávění zkřivené tváře a svůj původní záměr přehodnotili. A to není v USA, kde se nošení zbraní spojuje s ústavním právem, rozhodně nic samozřejmého. Dle States United to Prevent Gun Violence věří rovnici vlastnictví zbraně = bezpečnější domov" 6 z 10 Američanů. Tento sociální experiment produkovaný agenturou Grey New York je přitom skvělým způsobem, jak připomenout, že zbraně mají svá rizika. Heslo této kampaně spojené i se stránkou GunsWithHistory.com bylo zvoleno trefně: Každá zbraň má svoji historii. Neopakujme ji."

Zdroj: GunsWithHistory
 

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.