Špatné spamové skóre může znamenat pro stránku konec

12. 8. 2013 | BeDa
Pozor na spamy! Snižují dosah stránky jako takové.

Podle nedávné studie, která zkoumala přes 9000 stránek na Facebooku, 7 % veškerých příspěvků, které firemní stránky produkují, je považováno za spam.

Pokud si myslíte, že se nad něčím podobným dá mávnout rukou, není to úplně ideální. Spamový charakter příspěvků má vliv na dosah stránek.


Jak Facebook určuje spam?

Facebook nabízí uživatelům několik způsobů, jak dát na příspěvek/stránku negativní ohlas, což zvyšuje spamové skóre stránky.

Mezi prvky, které Facebook nabízí, patří:

  • Označení příspěvku stránky za spam
  • Skrytí příspěvku od stránky
  • Zrušení lajku pro stránku přes příspěvek

Používá také speciální algoritmy na odhalení spamů, ale na základě čeho je určuje,nechce prozradit. Facebook si tyto algoritmy střeží stejně pečlivě jako společnost Coca-Cola svůj recept. A je pro to zřejmý důvod – nenahrávat spamerům. Když budou znát pravidla hry, mnohem snáze se jim podaří najít tu správnou skulinku. Jediné, co se ví, je, že Facebook konstantně pozoruje a analyzuje chování uživatelů vzhledem k jednotlivým příspěvků, aby odhalil vzorce a přišel s tím správným algoritmem na odhalení spamových příspěvků.

Vysoké spamové skóre znamená nízký dosah

Pokud je příspěvek označen jako spam, má to vliv na celou stránku. Horší dosah se týká všech jejích příspěvků, což představuje už dost zásadní problém. Mezi nejčernější scénáře pak patří možnost, že bude ukončena celá stránka.

Jak ale zjistit, kolik podobných negativních označení stránka a její konkrétní příspěvky získaly?  V rámci Facebook Insights lze u příspěvků a položky "Engagement" navolit kategorii "Post Hides, Hides of All Posts, Reports of Spam, Unlikes of Page". Iniciativy v odhalování negativní zpětné vazby se ale ujaly i jiné firmy. Mezi nimi je i společnost Komfo, která považuje zpětnou vazbu za extrémně důležitou a v rámci Facebooku špatně monitorovanou.

Ta poskytla i stručný návod pro správce stránek, aby jejich příspěvky nebyly značeny jako spam.

  • Příliš mnoho marketingových příspěvků – lidé se chtějí na Facebooku bavit, ne se probírat reklamními sděleními. Buďte opatrní s prodáváním na Facebooku.
  • Urážlivé informace – jakékoliv formy diskriminace a urážení mohou být velmi rychle potrestány negativním feedbackem.
  • Nerelevantní příspěvky –občas je sice dobré si s fanoušky popovídat i o něčem, co úplně nepatří do vaší firemní oblasti, ale není radno zatoulat se příliš daleko od vlastního písečku.
  • Příliš mnoho příspěvků – nebuďte jednou z těch stránek, které v podstatě nikdy nezavřou klapačku. Po nějaké době vás uživatelé totiž přestanou poslouchat a skryjí vaše příspěvky.


Zdroj: www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.