Spotify pracuje na funkci pro virtuální koncerty

1. 9. 2020 | Petr Michl
Na Spotify najdete nepřeberné množství hudebních nahrávek. Zdá se, že na nich brzy budou i živá vystoupení muzikantů.


Zdroj: Twitter / Jane Manchun Wong

Pandemie znamenala pro hudebníky pořádnou ránu. S věčně měnícími se restrikcemi pro veřejná vystoupení to platí dosud v České republice, o zemích, kde je epidemiologická situace ještě horší, ani nemluvě. Žijeme totiž v době, kdy si muzikanti vydělávají primárně živým hraním. Z prodeje alb nebo streamování hudby se z nich solidně uživí jen velmi malá část.

Spotify se proto rozhodlo obsadit i prostor, který nyní hudebníkům zbývá: online živá vystoupení. Tato funkce byla objevena spotterkou Jane Manchun Wong v kódu aplikace. Její úlovek ukazuje upozornění na tzv. Virtual Event v podobě koncertu skupiny BTS, který se odehraje 19. září v rámci  iHeartRadio Music Festival 2020.

Spotify odmítlo Techcrunch potvrdit, že na této funkci skutečně pracují. S úspěšností Jane Manchun Wong při odhalování nových funkcí digitálních platforem a faktem, že Spotify má funkci propagující fyzické koncerty již od roku 2015, není příliš důvodů pro pochyby.

Zatím ovšem Spotify dosud neprodávalo lístky na reálné koncerty napřímo. Dá se očekávat, že koncerty v online podobě pro něj mohou představovat zajímavé doplnění příjmů. A především také obsazení prostoru, kde se začínají prosazovat platformy, které byly primárně určeny pro něco jiného. Mnoho hudebníků začalo pořádat koncerty na Twitchi obsazeném především let’s playery zprostředkovávající své hraní her s komentářem. Lákadlem je přitom zejména možnost získávání darů od diváků přímo v průběhu výkonu systémem, který povzbuzuje k akci další diváky. Jiní muzikanti dávají prioritně přístup ke svým online koncertům svým věrným platícím na Patreonu. V českém prostředí byla pro některé muzikanty nejvýhodnější kombinací Mall.tv a projekt Kultura žije provázaný s platbami přes Donio, které si nebere poplatky z transakcí.

Již zmíněný korejský boy band BTS dokázal za jeden virtuální koncert utržit 20 milionů dolarů. To se ale bavíme o globálním popovém fenoménu. Obecně spíše převažuje skepse k tezi, že mohou hudebníci dlouhodobě nahradit své offline koncertováním tím online. Když Spotify ovšem obsáhne koncerty v hudebním průmyslu podobně, jako se mu to podařilo u streamování samotných písní a alb, půjde pro něj o velmi lukrativní záležitost.  

Kam dál? 


Ukázka platby v případě placené Události v podobě kulinářského workshopu. Zdroj: Facebook 

Spotify rozhodně není první platformou, kterou napadlo něco podobného. S online placenými událostmi v srpnu přišel i Facebook.  

Štítky dokumentu: E-Commerce Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.