Spotify sází na nostalgii a upozorňuje, že oblíbené hity z mládí si rádi pustíme i dnes

20. 9. 2019 | Milada Zemanová
Měli jste během dospívání rádi Spice Girls? Pak je pravděpodobně máte rádi i dnes. S neměnným hudebním vkusem počítá Spotify ve své originální kampani plné slovních hříček.

Služba na streamování hudby, Spotify, spustila kampaně, ve kterých lidem připomíná, že ačkoliv oni možná zestárly, hudební hity zůstávají neměnné. Upozorňuje, že lidé třeba už neprohýří noc a spíše si dají sklenku vína ve svém obýváku, ale jejich hudební vkus je stále stejný.

Billboardy, plakáty i polepy autobusů od kreativní agentury Who Wot Why nese v rámci této kampaně poselství Listen like you used to” (Poslouchej jako dřív, pozn. redakce). Jednotlivé kreativy obsahují trefné slovní hříčky a odkazy na hudební hity z let 1979 až 1999. Primárně tak touto kampaní cílí na dnešní generaci třicátníků.

Spotify uvedl, že pracují s trendem, že lidé, kteří dosáhnou věku přes 30 let se vracejí k hitům z doby, kdy dospívali. Olga Puzanova, marketingová ředitelka Spotify, doplnila:

Všichni máme soundtrack k našemu životu a víme, jak mohou být nostalgické písně, které byly populární nebo vydané, když jsme vyrůstali. Jsme nadšení, že se lidem líbí, jak jsme to zobrazili v naší kampani ‚Poslouchej, jako dřív‘, a přidávají vlastní kreativitu.”

Je vidět, že se Spotify svými texty skutečně trefil do pocitů celé řady lidí. Další vizuály si můžete prohlédnout níže. Bohužel české překlady nevyzní zdaleka tak vtipně jako anglické originály.

1998: Tvoje party trvá 24 hodin, 2019: Jsi na party 2 až 4 hodiny.

1995: Posloucháš kapelu Smashing Pumkins (Mačkání dýní), 2019: Mačkáš avokádo.

1979: London Calling (volá Londýn, název alba od kapely The Clash), 2019: Čeká tě konference.

Kampaň je primárně sondou do života třicátníků z velkých měst, jehož současným soundtrackem může být klidně pípání příchozích mailů a konferenčních hovorů. Už nevydrží pařit celou noc, tolik toho nevypijí a hudba už pro ně vlastně není tak důležitá. Naladit si hity jejich mládí na Spotify ale funguje jako teleport do náctiletých let, kdy jim vlastně nic nechybělo. A trochu té konejšivé nostalgie vlastně přinese i skvělý billboard.

Kam dál?

Toto není první z kampaní, kterými dává Spotify najevo, že svým posluchačům vidí až do žaludku. V první polovině letošního roku přišel s humornou kampaní využívající memy ve formátu „Me / Also Me”.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: