Square a double skyscraper jsou nejpoužívanější klasické reklamní formáty v ČR

18. 9. 2013 | BeDa

V České republice obsahuje klasické reklamní formáty asi 82 % online reklamních kampaní, což je o 12 procentních bodů méně než v roce 2011. Mezi nejpoužívanější klasické formáty u nás patří square a double skyscraper, vyplývá ze studie gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

Standardní reklamní formáty, i když negenerují tolik kliknutí jako rich media bannery, jsou v regionu střední a východní Evropy stále nejčastěji používanými, zahrnuje je 84 % displej kampaní.  Nejvyšší počet standardních bannerů byl zaznamenán v kampaních na slovinském a lotyšském trhu, nejnižší naopak na ukrajinském a polském, kde jsou velmi rozšířené dynamičtější interaktivní formáty.



Mezi nejpoužívanější standardní bannery na českém trhu patří square (300x300) a double skyscraper (300x600), které využívá asi 40 % display kampaní měřených společností Gemius v ČR. Nejklikanější standardní bannery jsou double skyscraper s průměrným CTR 0,25 %, leaderboard (0,18 %) a square (0,13%). Jejich průměrná míra prokliků je ovšem mnohonásobně nižší než CTR interaktivních bannerů, které v ČR dosahuje až 2,3 % (interstitial).

„Navzdory rychle rostoucí popularitě interaktivních bannerů, obliba klasických formátů klesá velmi pomalu. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že jejich příprava je mnohem jednodušší a většina vydavatelů je má ve svém portfoliu. Díky tomu se jedna reklamní kreativa může použít na více reklamních serverech. Klasické reklamní bannery splňují svůj účel, přitom jejich cena je příznivější", říká Radoslav Kapraň, Sales Manager společnosti Gemius.

Zdroj: Zdroj: Gemius, gemiusAdMonitor, 2. pololetí 2012.

Štítky dokumentu: Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.