Startuje paralympiáda a Nike své reklamní představení končit nehodlá

7. 9. 2016 | Petr Michl
Právě dnes budou zahájeny paralympijské hry a Nike naštěstí se svou sérií Unlimited nekončí. Podívejte se na bezmeznou vůli a odhodlání handicapovaných sportovců.



Letní olympijské hry v Riu de Janeiru jsou za námi. Nejúspěšnějším atletem v reklamní disciplíně byl bezpochyby Nike a jeho dvorní agentura Wieden+Kennedy Portland stojící za sérií spotů Unlimited. Dnes 7. září však začíná paralympiáda a ani tu nehodlá Nike ignorovat.

Rozloučení s největším sportovním svátkem i prací W+K představovala reklama Unlimited Pursuit. Ta ukazuje pouze sportovkyně a ve svém popisku uvádí, že konec patří jen do filmů. I stávající šampioni musí zase vstát a „prostě to udělat".  

Už v tomto videu se mihla běžkyně Scout Bassett, kterou důležité závody teprve čekají. Ano, je to ta dáma s protézou dolní končetiny. 27letá atletka s výškou ani ne 150 cm dostala hlavní roli v paralympijském spotu natočeném společností Dirty Robber. Vypráví v něm, jak se před 4 lety snažila dostat do amerického týmu, ale v národním závodě skončila na posledním místě. Paradoxně ji to nakoplo k tomu, aby začala brát atletiku na 100 %. Skončila s prací a jejím povoláním na plný úvazek se stalo trénovat, aby byla nejlepší v tom, co miluje.

Výsledek se dostavil již do roka, kdy stejný závod v běhu na 100 metrů vyhrála. Dnes je držitelkou amerického rekordu v běhu na 100 a 200 metrů a světového na 400 metrů. Na paralympiádě pak patří mezi největší favoritky na zlatý kov. Paralympiádě se dostává oproti olympijskému turnaji jen okrajové pozornosti. Právě proto mohou velké značky s nemalými reklamními rozpočty napomoci tomu, aby se i handicapovaným sportovcům dostalo zaslouženého uznání. Nike to přitom dělá příkladně. Ostatně už před dvěma týdny zveřejnil spot  Unlimited Will od Wieden + Kennedy Portland, který ukazuje neuvěřitelnou vůli horolezce Kylea Maynarda. Ten leze na hory, ač má místo nohou a rukou pouze pahýly.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: