Stážistky z Wieden + Kennedy přišly s ručníky připomínajícími projevy rakoviny kůže

31. 8. 2021 | Petr Michl
Tyto ručníky můžou začít konverzaci, která vám zachrání život.

Věnovali jste se ve v létě opalování? Doufáme, že s mírou. Nadměrné vystavování slunečním paprskům nezpůsobuje totiž jen stárnutí kůže, ale může v ní spustit i rakovinotvorné procesy. Dvojice stážistek z reklamní agentury Wieden + Kennedy London přišla se zajímavým způsobem, jak na něco takového upozornit.

Hannah Young a Aleksandra Atanasovski vytvořily sadu ručníků, které jsou dost kreativní, aby zaujaly na Instagramu, a zároveň dostatečně děsivé, aby v lidech vyvolaly potřebu zamyslet se nad tím, co zobrazují. A to jsou podezřelé tvary pih, které mohou značit, že s nimi není něco v pořádku, a mohou signalizovat rakovinu kůže.

Na krajích ručníku ve 3 odstínech kůže je pak černé na bílém a s velkým fontem vyjmenováno 5 vizuálních znaků, které u pih značí možný začátek rakoviny kůže. Patří mezi ně asymetrie, hranice (nerovnoměrné, nepravidelné, roztřepené nebo rozmazané), barva (tmavá, černá, skvrnitá nebo vícebarevná), průměr (větší než 6 milimetrů) a viditelné změny pihy, které potřebují kontrolu odborníkem.

Tvůrkyně se spojily s britskou organizací usilující o prevenci rakoviny kůže Skcin.  

  

„Ručník byl inspirován znaky oblíbeného zvířecího vzoru – geparda. Viděly jsme, jak by se skvrny daly snadno převést do podoby pih. Protože jsme vyrůstaly v generaci, kdy bylo společensky žádoucí mít 'dokonalé' opálení, zabývaly jsme se již dříve bezpečností pokožky a věděly jsme o varovných znacích, na které je třeba dávat pozor. Vytvořily jsme tedy vlastní vzor využívající tyto znaky, abychom vytvořili užitečnou a vzdělávací plážovou osušku, která usnadní kontrolu," vysvětluje svou motivaci a kreativní přístup Hannah Young, která se s kolegyní již stala součástí stálého kreativního týmu Wieden + Kennedy London.

Ručníky z kolekce Sun&See stojí 29,99 liber (900 korun) a jejich různé odstíny nosí kreativní názvy Pearl Prevention (Prevence perel), Sand Safety (Bezpečnost v písku) and Bronze Aware (Bronzová pozornost). Kupující k nim dostanou i další tištěné materiály o rakovině kůže a ručníky mohou fungovat jako něco, co přiměje lidi bavit se o této nemoci na sociálních sítích i v reálném životě. A především můžou pomoci k návštěvám dermatologa, který dokáže odhalit počátky tohoto potenciálně smrtelného onemocnění včas.

Zdroje: Muse, Sun&See

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.